fffeliciiaa

Direktlänk till inlägg 7 februari 2014

Antagit en utmaning

Av Felicia Åström - 7 februari 2014 11:33

Får väl be om ursäkt för en dålig uppdatering senaste veckan. Haft lite annat att styrt med så bloggen fick vila lite. Som tur är så har ni inte missat något speciellt i MUF arbetet.

I måndags var jag och fikade med Måns, vet inte om man kan kalla honom min chef?! Jo, men det låter bra, han är alltså DO för Kalmar län. Pratade lite om bl.n lördagstidningens artiklar. Måns kändes nöjd!


Vi alla vet ju att tidiningar kastas efter en tid, och det var faktsikt först i onsdags ingen kom fram när jag var på stan och önskade mig lycka till. (Skönt på ett sätt) så nu trodde jag det skulle vara lugnt fram till kanske den 16 mars, (årsmötet) men igår kom det nått som fick mig att skrika av glädje!

Nyhetena gick ut och intervjudade 2 elever på Oscarsgymnasiet, där de säger att politik är nått dom inte ägnar sin tid åt, "Politik långt från ungas vardag" är rubriken. 

Ja, visst det är så två elever ser på politik.. Men jag hade senast en tjej igår som kontaktade mig på facebook och undrade hur man blev medlem och ville ha lite mer kött på benen. Härligt med folk som vågar!

Sen sitter vi även på en medlemslista med 20 namn, och jag vet efter att bara läst namnen att ca 50% kommer vilja vara aktiva medlemmar.

Vi ska även ut till Oscars i början på mars för att ragga medlemmar och sen ha en mer djupgående informationskväll för de som vill veta mer.

Jag har sagt det tidigare och jag säger det igen..

- När jag antog mig denna utmaning, visste jag att det skulle finns de som skulle försöka slå undan benen för mig, men det är genom dom människorna jag finner viljan att vilja lyckas ännu mer. 

Insparationen finner jag i de männiksor som engagerar sig och har viljan att vilja förändra.

Skulle nästan vilja säga att man väljer lite vilka ungdomar man vill se och inte se. 

Jag kan tänka mig själv att jag själv har uppfattats som jobbig, frågande, nyfiken elev hos vissa lärare. Även där finner jag viljan att vilja lyckas ännu bättre. För kanske är det nån utav ens gamla lärare som står där på torget under valkampanjen och frågar mig saker.. Då har jag har två val, "varför skulle jag svara på dina frågor när du inte gav mig nått på mina frågor för 10 år sen" eller så " Hej Kalle, gud vad kul att se dig, allt väl? Jo det är såhär vi tänker...." det sista tror jag, just för att inte sjunka till en lika låg nivå som jag vet att andra kan göra.

( Detta är bara vad jag tror att nån lärare har känt om mig, lärare kan också ha pokerface, så ingen börjar spekulera i vem det kan vara )


Så dagens andra ämne är "GE INTE DINA MOTSTÅNDARE STRÅLKASTARLJUSET"

Det är något jag alltid varit duktigt på att prata om jag, mig och mitt. Låter säkert som att jag är en ego person, och ja ibland ska man vara ego. Finns "positiva egon" också!

Ska hålla mig kort, just för att ni ska orka läsa till punkt. 

Vet att det jag kommer skriva nu kommer även jag göra som en miss. Jag kommer med all säkerhet prata om något annat parti. Men jag ska iallafall försöka hålla mig till Moderaterna. 

Nu ska jag göra ett medvetet fel:

-  Artiklen hos nyheterna finns det idag 4 kommentarer 1 positiv, 3 lite halvt negativa. Ska bara klargöra 1 sak, att jag vill INTE slopa ideén om att bygga om sagabiografen, men jag tycker det är lite för mycket pengar att lägga på en biograf, när man ser på vår grannkommun Högsby eller Berga att de har byggt om sin biograf för 400,000. 

En kommentar var finns mervärdespengarna, varför ställa 2 bra förslag mot varann?.. Förstår personen på ett sätt, men då vet han/hon nog inte om min tanke om att jag inte vill avslå ideén om saga. 


NU blev det många fel..

-Jag uppmärksammade att jag läst om vad andra tycker om mig. (Medvetetval att läsa)

-Jag tar t.o.m med en kommentar som skrivits. 

-Genom att berätta om hur 3 andra ser på mig inom politiken väcker andra som kanske inte vågat innan att kommentera (Vilket jag tycker är töntigt, förlåt men lägg ett mail istället personligen till mig)


Så, nu vet ni min tanke om att snacka om andra, du ger med andra ord chansen till dom andra.. Istället för att säga en motståndares namn, säg ditt egna. 


Trevlig helg, 

Kommer nog inte uppdatera förens på söndag eftermiddag igen, ännu en jobbhelg väntar! 


Glöm inte att tyck till om inlägget, med en kommentar här på bloggen!



 
 
Ingen bild

Mig

17 februari 2014 23:08

Hej! Har aldrig fattat vad exakt det är ni gör, vad är MUF? Tycker det är kul med politik och skulle kunna tänka mig att engagera mig lite mer i det då jag gärna tar tag i saker och ting och är en bra talare. Är bara så svårt att komma igång, tyvärr. :/

Felicia Åström

18 februari 2014 00:29

Hej! Kul att du tog steget att fråga! Annars får man inget veta ;)
MUF = moderaternas ungdomsförbund.
Under "mina länkar" här på bloggen finns det en länk till MUF hemsida, där har du vad själva muf står för.

Här i Oskarshamn finns det ingen styrelse för MUF än, men den 16e mars kommer den att tas fram under årsmötet.

Det är utifrån våra medlemmar våra frågor bestäms, precis som i huvudpartiet och det som berörs av själva kommunen.

Har du fler frågor får du gärna maila mig på adressen du ser under min profilbild.

Om du har möjlighet får du gärna komma på vår info kväll vi ska ha den 6e mars (Dock för våra medlemmar, men under förmiddagen den 6e mars kommer vi finns på Oscarsgymnasiet, då får du gärna komma fram) för en djupingående redogörelse för vad vi är, där du kommer få träffa vår DO (distrikts ordförande) Måns Linge, han kan man fråga om allt och lite till. Grabben kan allt!
Jag träffar dig gärna för ett ev. medlemskap i MUF, viktigaste är att man ska känns sig trygg i politikern, med bra stöttepelare/rådgivare/bollplank.

Aktiv medlem?
Det är många som undrar över hur aktiv man måste vara och ja, det bestämmer du helt själv. Vill man ha ansvar så finns det ansvar..

Hoppas du fått lite mer kött på benen!

MVH,

Felicia Åström

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Felicia Åström - 3 april 2014 10:47

Hej, varit lite dålig uppdatering här på bloggen, tips är att följa mig på instagram @feliciiaastrom, där uppdaterar jag flera gånger om dagen. Ett muf konto kommer nog komma upp så småningom på insta, även en blogg / hemsida kommer att skapas. Ig...

Av Felicia Åström - 19 mars 2014 10:57

Hallå där! Tråkigt väder vi har, iallafall i Oskarshamn och i Flenninge, trademax ringde imorse eftersom jag vann deras instagramtävling i fredags, och dom hade också regn. För er som missat informationen om hur det gick på nomineringsstämman så ...

Av Felicia Åström - 5 mars 2014 12:56

Hej! Anledningen till att bloggen näst intill stått still är för att det har varit lugnt den senaste veckan på MUF Oskarshamn fronten. Eller nu lät det som om att vi inte gör nått men det gör vi men det är inget roligt att läsa om ;) haha Men i...

Av Felicia Åström - 18 februari 2014 00:29

Hej..   Tar nog tillbaka detta med "nästan daglig uppdatering", säger istället att det kommer bli veckouppdatering. 1 längre inlägg 1 gång i veckan lovar jag att ge er.    Dagens rubrik fick bli, "hur får vi väljarna att behålla förtråendet?"...

Av Felicia Åström - 1 februari 2014 13:03

God eftermiddag!   Hur många har lästa morgontidingarna idag?  Ja, ni kan väl nästan anta att jag iallafall har gjort det.. och ja det är självklart. Vad tror ni då?  Jag tyckte att båda tidningarna gjorde 2 bra artiklar, men en viss skilln...

Presentation


Välkommen till Felicia Åströms blogg.

Här kommer jag skriva om uppstarten av MUF i Oskarshamn som gick av stapel i början av 2014. I Mars är det årsmöte och en styrelse skall väljas.

Under "länkar" hittar du bl.n medlemsansökan till MUF.

Mail:

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards