fffeliciiaa

Direktlänk till inlägg 11 november 2013

Svalkar vinden

Av Felicia Åström - 11 november 2013 00:01

Hej!

- Första gången på länge som jag inte har söndagsångest.. Konstigt! Har nog inte hunnit tänka på att det redan är söndag, och idag har andra tankar fångt min uppmärksamhet..

Lite djupare inlägg kommer idag.. och jag ska nog klar göra lite saker allra först innan jag skriver vidare. 

Jag mår jätte bra, eller så bra man kan må. Ni som läser detta får inte tro något annat.. 


Så, klockan var runt 14 tiden idag, jag stod på jobbet i Mönsterås.. Sålde för ovanlighetens skull sjukt många trisslotter, tog ett tag att fatta det var farsdag IDAG.. Haft "farsdags triss" sen förra helgen liksom. 

Kollade facebook och instgram under min rast och man kunde ju inte undgå att det var farsdag och (nästan) alla hyllade sin pappa. 

In och jobba igen.. 

I bilen hem började det snurra ordentligt i bollen på mig.. Fick stanna vid vägkanten och gå ut i regnet för att få rent syre. 

Satte mig i bilen igen och min tankar var följade.. 1, varför finns farsdag, morsdag osv? orkarde inte googla skiten.. men antagligen för att vi ska "hylla" dem lite extra, varför ens ha en dag för det? Lika så, den 14e februari, ser hellre att killen kommer med rosor nån annan dag, spontanare liksom..

2, Idag fick jag erkänna för mig själv att jag har nog ett djupare sår i mitt hjärta än jag trodde. Hinner inte alltid känna efter hur ont det verkligen gör, för jag "vet att det gör ont ibland" "& att smärtan finns där" (brukar ha det som till försvar när någon frågar) men idag när jag inte kunde undgå händelsen för 3,5 år sedan lät jag det göra ont. Det är en smärta man skulle kunna förklara såhär: 

- Slut ögonen. Lägg ena handen på bröstet, tryck mot bröstet med handen, du hör röster, röster om hur dålig du är, allt är ditt fel, vilket du nu är van vid, för det är det enda du hört de senaste 9 månaderna, du tror nu att hela familjesituationen är ditt fel. Du gör allt, verkligen allt för att fixa allt, men hur kan man fixa något man inte förstört? Du stressar, stressar ännu mer, tills du springer rakt in i väggen som har murats 3 gånger enbart för att du ska få känna hur jävla värdelös du är.. Du faller, faller och faller ännu djupare, nu är allt svart. Du landar i vatten, det är vågor, du får kallsupar efter kallsupar, du slås mot bergväggen några gånger. Du svävar mellan levande och död. Andas knappt, trycket på bröstet trycker för längesen ända ut i ryggen. Du dör du vilken sekund som helst. Du har bara några få ögonblick kvar på jordelivet.. Tills nån tar din hand och drar upp dig ur det iskalla vattnet, lägger en filt om dig.

Nu har du vaknat till liv och har fattat vad som hänt, och allt du försökt lappa ihop är endån förstört, han stack, han blev rädd för att få stå tillsvars för smärtan han orsakat i ditt hjärta. Öppna ögonen. Smärtan, efter ett stort svek där det var du som fick ta skulden från början.


Vet inte när den smärtan försvinner, men det har börjat trappa av.. Personligen tror jag aldrig den försvinner, vissa tror den försvinner jag får egna barn och andra när det gått längre tid.

Detta är den största anledningen till varför jag inte vill ha barn, jag vet att jag aldrig kommer vara otrogen, svika min familj men kan aldrig veta om pappan till mina barn kommer stanna vid vår sidan livet ut. Är helt ärligt rädd att bli sviken på det sättet igen, för jag har sagt flera gånger att jag klarar inte den fulla smärtan en gång till, när den är alldels färsk.
Frågade flera gånger när jag låg inne, kan man dö av den här smärtan? Trodde eller jag tror fortfarande att det är "skönare" att dö än att leva med den smärtan. 

Där av önskan att träffa nån som redan har barn, så är det check på det! och skulle fallet vara så att han e otrogen, sviker sin familj slipper jag ha några barn att tänka på. Då är det bara mig själv jag har att tänka på..
Men det är som mamma säger.. Den dagen du vet att he is the one, kommer du vilja ha barn.. Vem vet!


Nu vet ni min fundering av farsdag. Har du också någon som skiljer sig ifrån de andra, kommentera den eller maila in den, alltid skönt att få veta att man inte är ensam.


Hoppas ni får en härlig start på veckan imon, min måndag start om 4 timmar och 20 min. så ska sova lite nu!



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Felicia Åström - 3 april 2014 10:47

Hej, varit lite dålig uppdatering här på bloggen, tips är att följa mig på instagram @feliciiaastrom, där uppdaterar jag flera gånger om dagen. Ett muf konto kommer nog komma upp så småningom på insta, även en blogg / hemsida kommer att skapas. Ig...

Av Felicia Åström - 19 mars 2014 10:57

Hallå där! Tråkigt väder vi har, iallafall i Oskarshamn och i Flenninge, trademax ringde imorse eftersom jag vann deras instagramtävling i fredags, och dom hade också regn. För er som missat informationen om hur det gick på nomineringsstämman så ...

Av Felicia Åström - 5 mars 2014 12:56

Hej! Anledningen till att bloggen näst intill stått still är för att det har varit lugnt den senaste veckan på MUF Oskarshamn fronten. Eller nu lät det som om att vi inte gör nått men det gör vi men det är inget roligt att läsa om ;) haha Men i...

Av Felicia Åström - 18 februari 2014 00:29

Hej..   Tar nog tillbaka detta med "nästan daglig uppdatering", säger istället att det kommer bli veckouppdatering. 1 längre inlägg 1 gång i veckan lovar jag att ge er.    Dagens rubrik fick bli, "hur får vi väljarna att behålla förtråendet?"...

Av Felicia Åström - 7 februari 2014 11:33


Får väl be om ursäkt för en dålig uppdatering senaste veckan. Haft lite annat att styrt med så bloggen fick vila lite. Som tur är så har ni inte missat något speciellt i MUF arbetet. I måndags var jag och fikade med Måns, vet inte om man kan kalla ...

Presentation


Välkommen till Felicia Åströms blogg.

Här kommer jag skriva om uppstarten av MUF i Oskarshamn som gick av stapel i början av 2014. I Mars är det årsmöte och en styrelse skall väljas.

Under "länkar" hittar du bl.n medlemsansökan till MUF.

Mail:

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards