fffeliciiaa

Alla inlägg under juni 2013

Av Felicia Åström - 22 juni 2013 22:24

Hej, ja som ni kanske förstår på rubriken så fick jag hoppa nubben i år.. Lite synd eftersom jag nu var ledig halva fredagen och hela helgen, åkt på en rejäl förkylning. Igår kväll hade jag feber på nästan 40 grader.. Visste knappt vad jag hette och jag ligger på 36 i vanliga fall så känner dirket om jag har feber. Väldigt typiskt eftersom jag har jobbat de senaste 4 åren på midsommar, så nu när jag äntligen var ledig så ska jag bli sjuk :( MEN jag har ett körkort så jag ska inte klaga.


Var hos läkaren i onsdag för mitt röda, svullna & rinnande öga. Och de konstaterade att det hade blivit en rispa på hornhinnan, så fick en pencilinsalva som jag ska behandlas med i 5 dagar och såg jag ingen skillnad på söndag kväll ( alltså imon ) så var det Kalmar akuten för operation som gällde!

Som lite extra medicin så klickade jag hem lite gobitar inför sommarens utgångar, middagar och alla sena sommarnätter vid havet.

     

Varit sugen på denna modell sen den kom ut i butik, i slutet på april ( Från Gina Tricot ) beställde först din vita för syrran sa att jag behövde lite mer vitt i gaderoben sen säger mamma att jag ska ta den blåa, så tog båda två 150 ,- st så fick ju båda till priset av 1 på ordinare. Vill ha ett till bröllop att gå på i sommar så jag får använda alla dessa gobitar som jag samligt på mig under våren & försommaren.

     

Topp 65,-                        top 75 ,-                           väska 299,-

Den rosa är med spets över axelpariet super söt.

Mitten toppen ingår på basvolymen Nicolina sålt jätte bra iallafall i kalmar baronen butiken 

Väskan är en nyhet och jag såg att f.d chfen Lisa hade köpt den och då kände jag att dååååå bara måste jag köpa den. Hade inte sett den i verkligen men kände att har hon köpt den så e den snygg ;)


Allt är från Gina Tricot om ni inte redan listat ut det ;) haha 


Sitter nu och försöker planer in lite roadtrips med syrran eftersom hon är den enda som är lediga då jag kan åka, så vi drar oss ner till stugan på Österlen söndagskvällen den 7 juli ( om jag är körklar dvs. ) sen ligger vi nog där till tisdag sen vidare mot jönköping för att träffa kusinerna till torsdagen sen jobbar jag fredagen.. Men det är nog enda chansen att komma iväg så är det v.28

Både jag syrran är sommarmänniskor så vi vill till sommarstäderna i sommar, typ som Malmö. Käka på nån uteservering, käka glass i solen, shoppa, träffa trevligt folk. 
Förra året när vi var i stugan så hade vi sjukt kul med alla dessa boende som vi aldrig sett innan oh då har jag endån varit där varje sommar i 18 år.. haha



Nehe nu ska jag luta mig tillbaka i soffan och se klart roxette avsniettet som går på ettan. Helt sjukt vad kända dom är världen över alltså. Tror inte man förstår det när man föddes mitt i deras karriär. 


Önskar er en fortsatt trevlig midsommar :)


Puss & Kram


Saknar dig.. 





Av Felicia Åström - 18 juni 2013 23:03

Hej! Detta inlägg har länge längtat efter att få skriva.. Att få skriva att jag Felicia har nu körkort!! Helt ofattbart & alldeles, alldeles underbart.
3e gången gillt på teorin. Åkte ner till Kalmar igår eftermiddag och gjorde mitt andra teoriprov fick 50 och helt ärligt så var jag bombis på att jag skulle klara det. Likaså min trafikskolelärare.. De trodde inte på mig när jag ringde. Grej var den att jag grät inte alls när jag såg resultatet.. Flinade lite åt mig själv oh tänkte fan så patetisk du är..
Åkte tillbaks till ohamn fick som tur en tid idag hemma i ohamn kl.10.30 ( ödet säger jag) nästan omöjligt oh få tider med så kort varsel.
Gick inte till trafikskolan innan som jag brukar.. Utan gick en liten omväg bara för att jag inte skulle möta nån av personalen.
Dock så mötte jag Peter på trafikverket eftersom han hade en elev som skulle köra upp.
Får samma dator som fösta gången och jag tänkte för mig själv att ska jag ta ett körkort så är det idag inte imon, inte nästa vecka utan idag.
Gjorde hela provet på 25 min så hade 25 min tillgodo så gick tillbaks till fråga 1 och kollade så jag verkligen svarat rätt och så hade jag 2 min kvar så tryckte jag på rätta.. Det enda jag ser är några gröna punkter som formas till godkänt och poängen var 54 alltså 2 poäng i marginal.
Fan vilken känsla alltså.

Imorgon börjar mitt sommarschema så ska upp kl.04 åka runt kvart i 5..
Kommer vara helt död men jag slipper iaf be nån hämta mig jag kan jobba över. Jag kan på ren svenska göra vad fan jag vill. Och den känslan får inte många gånger i livet.

Så nu vet ni :) & tackar alla tänker inte nämna några namn för ni som har stöttat mig igenom detta, trott på mig ni vet vilka NI är. Ni är så bäst :) tack återigen.

Gonatt

Såhär glad vart jag och är fortfarande!!

Av Felicia Åström - 12 juni 2013 09:36

Sista bussresan till skolan för denna termin börjar lida mot sitt slut.. 1,5h buss hem sen i em oxå iofs!
Ska ner oh skriva ett läxförhör & en snabbredovisning, plocka ut allt från skåpet, sen kramar jag om alla och beger mig hemåt och vissa lär jag nog inte träffa förens tills hösten.
Då börjar vi vårt 3e & sista år på gymnasiet. Ohh vad tiden går.

På fredag ska min syster gå ut grundskolan och då ska jag dit oh titta på henne i kyrkan. Helt ärligt vet jg inte om jag har varit där sen jag själv gick ut. Får gåshud av att tänka på hur det såg ut & hur det kändes. Som vissa av er vet så införde jag avslutningstalet i kyrkan och jag vet att jag står där framme och tar ett djupt andetag tittar på mina klasskompisar som sitter längst fram innan jag börjar.

Vet att Lovisa har sagt att hon skulle vilja hålla talet och jag här sagt både ja & nej.
Ja för att det är ett skönt avslut och nej för att jag vill slippa att bli jämförd, eller att vi ska jämföras med varann om vem som var bäst osv. Sen blir jag bara glad om hon får äran & gör det bättre än mig! Min kära lilla syster <3

Igår var det äntligen min tur att få köra upp.. och den var godkänd! Alltså ni som har körkort förstår känslan när han/hon säger att ens körning är godkänd.. Skrek i bilen så jag tror fan att de på Gotland hörde. Frågade om om om igen om han skojade med mig men han skojade inte med mig. Haha
Så nu är det bara mitt teoriprov som ska sitta. Måste dock åka till Kalmar men det struntar jag i, slipper komma in i samma rum där jag en gång misslyckats.

Idag blir även min fina tjej 18 år. STORT GRATTIS ÄLSKADE PERNILLA!!

Puss

Av Felicia Åström - 10 juni 2013 11:34

Hejhopp! Hoppas ni har det bra i det fina vädret. Själv sitter jag nu på en utav de sista bussresorna till skolan för denna termin. Snackade med Jocke igår och vi konstaterade att tiden har gått så jäkla fort.. Han går nu ut sitt först år här på stagg och vi lärde känna varann genom att jag välkomnade de nya ettorna då ha var med och vi fann varann direkt. Så himla skön kille. En vän som alltid finns där om man bara behöver prata lite. Guld värt.
Själv kan jag knappt fatta att jag börjar mitt sista år på stagg. Trodde aldrig att livet skulle kunna ta en sådan här vändning. Att dra mig mot Kalmar för fortsatt studier kunde rädda mig & få mig att må så jävla mycket bättre. Ångrar verkligen ingenting.
Får många frågor hur det funkar att pendla men jag är inte den som ger med mig för något som får mig att må bra. Det är liksom det som får mig att orka gå upp halv 6 ibland 5 på morgonen.
En annan fråga som ofta dyker upp är också hur kom det sig att du valde Kalmar? Helt ärligt så kan jag inte svara på vad jag tänkte med eller hur mina tankar gick. Minns inte ens hur det kändes när jag satt på bussen ner till första skoldagen.
Allt blev så bra från början!
Som sagt det blev min räddning.

I lördags var det dop för lilla Kajsa och det blev så bra & fint. Träffade Lenita & Linda som jag bog inte träffat på närmare 10 år. Och ska jag vara helt ärlig så visste jag inte vilka de var förens Lenita sa att jag hade blivit så stor och vi hade ju en hel del att prata om. Hon väntar nu sitt första barn & bor 20 min från Göteborg. Kändes bra att få en liten kontakt där uppe ifall fallet blir att jag sticker dit till nästa höst.

Till denna höst törst jag inte säga så mycket om men har ett riktigt stort val att göra.. Fick ett mycket positivit samtal förra måndagen från ett riktigt stort företag som vill ha mig där i höst och nej det är inte ginatricot.
De sa att allt var klart med plats, dator osv. I början av augusti ska jag ha bestämt mig om jag kommer dit eller inte.
Var kanske lite av de som gjorde att jag kuggade på teorin. Tankarna bara snurrar i huvudet på mig även att jag har rätt så god tid på mig att tänka. Men hade jag gjort valet idag så hade jag gått dit :)

Imorgon skall en ny tid om uppskrivning bokas och jag hoppas att jag kan få en på denna vecka. Skulle sitta riktigt fint med ett körkort.

Lämnade min mamma på åsens blommor idag.. Usch vad jag inte tycker om att lämna henne själv. Följde med henne för att hjälpa henne oh öppna butiken. Logga in på kassan & orderhemsidan. Men endån, jag vet att det kan bli mycket oh göra och då är det bara att stå i kassan. Men det hon fixar det <3 ska ner innan stägningen oh hjälpa henne igen.

Nu blir det skolan 12-15 sen sitta på Trafikskolan och gå igenom lite saker inför uppkörningen & teorin.

Puss så hörs vi!

Av Felicia Åström - 4 juni 2013 18:20

Fan vilken pissig dag. Kuggade på teoriprovet med 1 fel för mycket. Skulle haft 52 hade 51. Gick på magkänslan hela vägen förutom de sista 7 minuterna. Dum som jag var gick jag in oh ändrade på ett svar som vart rätt från början.. Skulle kunna strypa mig själv just nu!

Så nu vet ni.

Tackar för mig för idag, drar täcket över huvudet!

Av Felicia Åström - 2 juni 2013 23:16

Hej där. Glömde att publicera mitt förra inlägg som jag skrev igår eftermiddag. Så därför lite dålig uppdatering.

Men som många av er vet så är det mycket på jobbfronten, körkortet & skolan som man ska klara av vid sidan av.

Ja, de där körkortet.. Känns inte som att det är nära som det är. Men för att inte säga för mycket så skrivs det upp snart och då menar jag snart.
Är lite orolig inför körning eftersom jag byte bil i tisdags för nu är det ett tag sen jag körde med trafikskolans bil och det gick sådär med den diselbilen.. Har nu bytt till en vanlig 95 bensin bil och hoppas att det går bättre.

Veckan som kommer..
Är super planerad. Känns skönt att slippa tänka på vad man ska hitta på.. Utan denna vecka och likaså nästa vecka kommer innehålla fruktansvärt mycket men det är ju det jag gillar så jag klagar inte!

Sista dagen var på Gina i fredags.. Känns väldigt tråkigt att tiden redan är slut. 16 veckor har bara flugit iväg och jag hann knappt blinka. Kommer verkligen sakna "ginagirlsen" som Lisa säger.
Hoppas att det blir något till hösten.

Varit min jobbhelg ( som vanligt ) klagar verkligen inte över att jag har ett jobb men en ledig söndag var längesen. Men det lönar sig att jobba mycket nu så man verkligen är varm i kläderna inför sommaren.
Så efter att jag gått av mitt pass idag så käkade vi tacos hemma hos mamma sen kom bladström förbi på en pratstund.
Vet dock inte varför jag alltid börjar vika tvätt och hon lägger sig i sängen och letar runt på nätet efter utomlandsjobb & billiga utlandsresor när hon är hemma hos mig. Haha

Nu ska jag dra några program av paradise hotel Danmark innan jag drar en dejt med kudden.

Puss

Presentation


Välkommen till Felicia Åströms blogg.

Här kommer jag skriva om uppstarten av MUF i Oskarshamn som gick av stapel i början av 2014. I Mars är det årsmöte och en styrelse skall väljas.

Under "länkar" hittar du bl.n medlemsansökan till MUF.

Mail:

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards