fffeliciiaa

Alla inlägg under juli 2013

Av Felicia Åström - 12 juli 2013 13:37

Tjohoo där ute!
Konstigt väder enligt mig.. Vaknade med molnigt oh nu är det soligt utan moln på himmeln.
Men hur som helst så njuter jag av att kunna sitta i bara morgonrocken med mitt kaffe. Ja jag gick upp för 1h sen ;)
Jobbar kvällen så vill sova lite längre så jag inte är så trött när jag står där.. Jobbar själv (som vanligt på kvällspassen) så vill vara klar i huvudet.
1 vecka har redan gått och det har varit skönt med ledighet. Jobbar nu en vecka till en sen blir det en vecka till. Lätt bästa schemat jag haft på länge.
Kunna få ut en bra lön oh samtidigt inte jobba 24/7 som andra somrar. Kunna ha lite sommarlov för en gång skull.

Tänker mer och mer på hösten. Och jag ska erkänna att det är lite pirrigt inom mig. En dröm kommer att gå i uppfyllelse och det är en utav det största drömmarna jag har. Tänk dig själv att en dröm som du aldrig trott kommer slå in så plötsligt så händer det. Världens chans! Och nej jag berättar inte vilket företag det är än ;) haha
Vissa kanske kan gissa er till vart men jag säger varken ja eller nej.

I onsdag var vi inne i Jönköping och shoppade lite. Hittade en super fin bluse/skjorta inne på hm (otippat) och något som är ännu mer otippat är att det är guldiga detaljer på.. För er som inte känner mig så väl så är jag både varm och kall i färgerna så kan både ha silver & guld men tycker själv att jag är en silvrig människa. Men alla expediter i klädaffärerna klär mig i varma färger haha.
Här är den
Runda nitar på axlarna och färgen går i mullvadsbrun.

Några andra godingar som jag införskaffat till mig garderob är dessa tre vita skjortor/blusar.
1. Bikbok 99,- 2 mq 149,- 3. Bonprix 129,- den hade jag på mig i fredags.

Till det hade jag svarta dr. Demin & mina absolut älsklingsskor i korallfärg

Nu ska jag dammsuga lite sen ta mig en dusch för att senare dra mig mot jobbet.

Puss på er!

Av Felicia Åström - 9 juli 2013 23:34

Hej där! Hoppas allt är bra.
Här är det bara bra. Sitter på kusinernas i Jönköping stenmus och väntar på ett samtal.
Kom hit kväll runt halv 10 tiden och tog mig lång dusch efter att suttit i bilen en halv 6 tiden. Resan gick bra och det var rätt så lugnt på vägarna.

Haft 3 underbara dagar på Österlen i stugan. Verkligen avkoppling på hög nivå. Legt på en vit sandstrand & lyssnat på go musik & som sagt haft att allmänt gutt.. Idag tog vi svängen förbi Malmö och var för första gången på emporia köpcentrum. Ett av Europas största köpcentrum. Och ja det vart riktigt stort.
Sen käkade vi lunch där sen en snabbfika hemma i stugan med farmor & farfar innan vi drog iväg.
I Jönköping stannar vi tills på torsdag förmiddag sen är semestern slut för denna gång. Ska bo i mås en vecka nu sen är det ledigt igen en vecka.
Då är vi alltså inne på vecka 30. Sommaren är ju snart slut!!
Sommarlovet är snart över för denna gång. ( skönt men samtidigt så vill jag hinna göra massa innan det är omöjligt att kunna bara sticka iväg. )
Tänker på jobb efter student och visst det är ju drömmarnas dröm men om jag får möjligheten att vara helt ledigt 2-3 veckor direkt efter studenten så skall jag dra mig ut på en roadtrip och träffa alla som jag så länge velat träffa men tiden har inte funnits till.

Några snabba rader om livet på våran minisemester.
Berättar mer om latitud 57 nästa inlägg.
Ha det bäst!
Kramar
Slänger upp några härliga bilder. Flera kommer!

Av Felicia Åström - 4 juli 2013 23:15

Hej där kära läsare! Nu är det snart 2 veckor sen jag skrev några rader här så ikväll fick jag lite tid till att uppdatera er.

Sen förra inlägget har väl inte så jätte mycket hänt. Jobbat, kört bil, jobbat lite till och så åkt lite mera bil. Haha helt ärligt så är det typ det jag har gjort.
Levt som en riktig jobbande, ny tagen körkortstagare student som längtar tills helgen.
För er som inte är ifrån min hemort så är det latitud 57 en mildare variant av en slags festival fredag-lördag!
Då ska det hinkas alkohol kan jag utlova. Med tanke på att midsommar fick bli en nykter variant.
Så imorgon efter jobbet ska jag först till bilverkstaden, till stan för att byta en byxa sen ska jag hem fixa mig sen vidare till bladström. Alltså vår tradition som vi införde förra året, fredagskröket äger rum hos henne och lördagen sker hemma hos mig. Sista sommaren på denna uteplats. Nästa sommar sitter vi nästan i hamnen på stans fetaste soldäck på 70 kvadrat och pimplar vin!

Går på en veckans vältjänad semester imorgon och det ska bli skönt. Ska jag vara helt ärlig så vet jag inte när jag var helt ledig i en veckas tid. Förra lovet jobbade jag hela, sen var det bara oh plugga teori. Så det ska bli skönt att få stänga av mobilen och få sitta med ett glas vitt oh titta ut över alla raspfälten som vi har runt omkring oss i vårt kära skåneland. Sticker dit söndag kväll eller måndag förmiddag.

Tillbaks till midsommarhelgen.. Som vissa vet så såg jag verkligen inte frisk ut i mitt öga. Men pencilinet hjälpte och jag slapp operation på söndagsnatten. Skönt. Hade blivit sjukskriven i minst 1 vecka och jag vet inte hur det hade gått med att kunna ersätta mig som jobbar ca. 5 pass i veckan. Så en nöjd tjej gick till jobbet på måndags eftermiddagen.
På jobbet flyter det på bra. Efter 4 månader exakt idag så kan säga att jag känner mig säker på mitt jobb.
För en tid sen fick jag höra av flera kunder stamkunder som förbiåkande att de tyckte att jag var så trevlig och en stammis sa att det var lite terapi att få komma hit oh få köpa sina cigaretter oh stå oh småprata om ex, vädret. Och det var då jag verkligen kunde klappa mig själv på axeln oh känna att "fan jag är rätt bra endån". Tittade på mina betyg som kommit in på webben här om veckan och jag är mycket nöjd. Började tänka på allt som skett på bara dessa 4 månaderna som jag varit på OKQ8 och för vissa är det saker som kanske händer för dem på 1 år , andra 2 månader. Rysningar går igenom kroppen på mig när jag sitter ner och tänker tillbaka på mitt liv i helhet och även att det har varit fruktansvärt tufft så har jag på ett eller annat sätt tagit mig igen det.

Nya mål för hösten är redan satt och jag vill börja skolan nu!! NU! Saknar min Pernilla så det nästan gör ont när jag tänker på henne. Hon är verkligen en utav mina finaste & närmaste vänner. Som jag berättat innan så lärde vi känna varann i början av ettan och idag känns det som om vi känt varan hela livet och samtidigt minns jag första mötet som om det vore igår.
21 aug börjar vi vårt sista år tillsammans på stagnelius och tiden har verkligen sprungit iväg. Rysningarna kommer igen. Vill ta studenten oh jobba, resa osv. Men samtidigt så vill jag ha något tryggt att komma tillbaka till på hösten.
Blandande känslor.

Många frågar om kärleken i mitt liv eftersom jag alltid varit väldigt öppen med vem jag träffar men nu har jag kommit till de stadiet där jag vill få ha det för mig själv. Självklart pratar jag med mina närmaste men inte allt. Vissa tankar jag bevarar kvar inom mig. Vissa blir nog väldigt förvånade men en ny Felicia har landat med båda fötterna på jorden och det känns helt rätt.
Men jag kan säga att det finns en som jag skänker några extra tankar till just förtillfället men det är så nytt så än sålänge är vi bara vänner. Väldigt bra vänner. Vi känner varann sen innan men bara på ytan. Är nog inte riktigt redo för att binda mig för som sagt mitt liv, mina dagar är oskrivna blad. Varje dag har något nytt att bjuda på och alltid nya utmaningar väntar runt hörnet för mig.
I ett tidigare inlägg skrev jag att har en väldigt rolig nyhet att berätta och det var angående ett riktigt stort beslut som jag egentligen inte var tvungen att fatta förens i början av augusti men allt kändes så J-la bra så jag var på ett möte i tisdags och lämnade mitt beslut. Och för varje minut jag kommer närmare så känns det bara bättre oh bättre. Mer berättar jag inte.

Kom precis på en sak ang. jobbet. Eftersom det är precis 4 månader idag som jag varit där så är det bara 2 månader kvar på min provanställning.. 6 månader kändes så sjukt långt borta i mars och nu är mer än halva tiden gången. Tredje rysningen sköljer över mig och jag konstaterar ännu mera att tiden springer ifrån oss så det gäller att verkligen ta vara på den för vi har bara 1 liv och jag säger som en kära vän sa : jag ångrar aldrig något som jag har gjort utan jag ångrar det jag inte har gjort! Så galet rätt.

Med de orden avslutar jag detta inlägg och hoppas att du haft en trevlig läsning.

Slänger upp en bild för er som glömt hur man ser ut med ett friskt öga ;) haha

Bamsekramar till eder alla!
Hoppas vi ses ute i helgen.

Presentation


Välkommen till Felicia Åströms blogg.

Här kommer jag skriva om uppstarten av MUF i Oskarshamn som gick av stapel i början av 2014. I Mars är det årsmöte och en styrelse skall väljas.

Under "länkar" hittar du bl.n medlemsansökan till MUF.

Mail:

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards