fffeliciiaa

Alla inlägg under augusti 2013

Av Felicia Åström - 29 augusti 2013 22:51

Hej. Som ni kanske förstår kommer jag inte att uppdatera lika flitigt som innan. Beror på tidsbrist. Men ska försöka hinna med iaf 2 i veckan.

Idag kan vara den bästa dagen i mitt liv. Aa eller efter min 18 årsdag iallafall.
Började på bygghemma idag och jag fattar det inte än att jag fått en dator, eget bord, egen telefon, egen mail, eget direkt nummer & egen tagg ( bricka istället för en nyckel ) så sjuk känsla. Så mycket mer ansvar och ett helt nytt sätt för mig att jobba även att det är samma bransch fast en helt annan kategori inom branschen.
Så idag har det varit mycket för hjärnan att ta in. Suttit med nästan alla säljare idag och lyssnat på deras kundsamtal och jag blev bara mer och mer impad efter varje samtal. Fan dom pratar med kunden om den produkt, mailar en annan kund om en annan produkt samtidigt som kanske en kollega står bredvid och skriver en fråga på en lapp. Och ja det är män som jobbar på innesälj oxå ;)
Visst jag kommer väl dit också en dag men att sitta bredvid och knappt fatta hur säljaren hinner med allt. Och det är mail dit och koppla vidare dit osv. Förhoppningsvis har mycket lagt sig tills imon och jag har ett litet hum om grejen.
Nästa vecka ska jag sitta med en kille vid namn Cim Frode som ska gå igen hela orderprogramet ordentligt med mig sen får ni börja ringa mig så ska jag hjälpa er.

Så imon är det upp halv 7 börjar 8-17 lunch runt 12-13 så är nån sugen på en lunchdejt så slå en pling eller smsa.

Uppdaterar er lite imorgon. Nu ska jag sussa.

Natti

Gått tillbaks till mitt mörka jag. Brunt hår & bruna ögon. Rätt chill såhär på sensommaren. Orkade inte med mina slingor, ville inte behöva ha håret på ett vist sätt för att det skulle se bra ut. Så för enkelhetens skull så fick jag gå tillbaka det mörka. Säkert kort iallafall hos mig.

Av Felicia Åström - 21 augusti 2013 15:23

Sista året har gått avstapel. Riktigt sjukt att vi nu bara har en inspark, en rugbymatch, sista jullovet, en staggjakt & massa annat underbart som vi fått uppleva på stagg, får vi uppleva en gång till innan vi kastas ut i verkliga livet.
Bara positivt med en skolstart från min sida. Träffa alla underbara människor, rutin på vardagen. Okey en nackdel finns det och det är bussarna.. Körde bil igår men det är inte hållbart så idag när jag satte mig på bussen trodde jag helt ärligt att jag skulle gå under. Tänk er själva att ha kört bil näst intill varje dag ca. 7 mil hela sommaren.

Köpte mig en bil för ca. 1 månad sen och är riktigt nöjd. En Renault modus årsmodell 05 gått 7000 mil. Nyservad & kammremen är bytt. Så det är bara till att köra. Gav 26,500 för den och det hade jag undansparat och det var oxå en skön känsla att kunna betala den kontant + att jag kände att jag kunde lägga nästan 10,000 extra på en nyare bil eftersom jag betalade knappt 10,000 för körkortet.

Nu tänkte jag berätta den lilla hemligheten som jag inte avslöjat på bloggen än och det är angående det stora företaget som kontaktade mig i våras som jag själv sökt till 2 gånger men la ner drömmen om att få komma in. Och vips så hade jag ett mail ifrån dem.
Och det är då prat om praktik 2 dagar i veckan fram till julen. Alltså 6 månader. Vilket kan leda till en anställning. Om man tittar på deras statistik på praktikanter så har 6/8 fått jobb där så det finns ju en rätt så stor chans att få stanna kvar.
Okey.. Företaget är bygghemma.se som har sitt kontor i Oskarshamn vilket betyder att jag får vara hemma i stan 2 dagar i veckan.
Var där på möte för 1,5 månad sen och lämnade mitt slutgiltiga beslut och det kan ha varit det bästa beslut jag tagit hittills.
Så nästa vecka på torsdag kl.9 är det dags & jag är riktigt peppad!

Syrran har oxå börjat i Kalmar och hon trivs kanske inte lika bra som jag gjorde i början men det kommer. Det tar alltid lite tid i början att hitta sin roll i klassen.

Avslutar med en bild från imorse på mig & Sis påväg till skolan.

Pöss

Presentation


Välkommen till Felicia Åströms blogg.

Här kommer jag skriva om uppstarten av MUF i Oskarshamn som gick av stapel i början av 2014. I Mars är det årsmöte och en styrelse skall väljas.

Under "länkar" hittar du bl.n medlemsansökan till MUF.

Mail:

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards