fffeliciiaa

Direktlänk till inlägg 24 november 2013

Kall söndag

Av Felicia Åström - 24 november 2013 23:45

Nu ni, nu börjar det verkligen känns att det är vinter på g. Riktigt kalla men friska vindar blåste över Oskarshamn idag.

Skönt på ett sätt att det är vinter.. Nämare studeten, sommaren och som hör till. Sorgligt är väl att vi snart  bara har 1/2 kvar i skolan.. Det är så blandade känslor inför avslutningen. Tårarna är fyllda med både glädje och jag vet hur mycket jag kommer sakna det. 

Men allt har sin tid, det får jag bara mer bekräftat för var dag som går tycker jag.. sjuk vad man kan känna vissa saker. Det kan sägas saker i situation A som du kan ha i använding av i situation B, näe detta var ingen bra förklaring.. haha

Ehh, ett konkrekt exempel.. Näe kommer inte på något, men ni vet när man läser nått horoskop och man fattar verkligen inte ett dugg av vad det kan betyda.. Kan ta ett exempel jag själv varit med om.. Det stod något i stil med, "det är läge att göra stora affärer" i början av månadern trodde jag att yes, jag kommer väl boka en utlandsresa.. Men sen gick det 2 veckor så KRASCH så gick mammas bil åt skogen(mitt fel).. Då när jag satt i en utav bilarna jag provkörde inför ett bilköp slog det mig att just de, det är läge at köpa egen bil nu och den bilen jag satt i när denna tanke slog mig, köpte jag! 

Där hade vi ett konkrekt exempel. ;) haha


Isabell hade sin 20 årsfest igår vid Arenan, jobbade sen var jag på 11 års kalas för Malte, och jag hade sagt att jag inte skulle komma och skulle jag mot alla odds komma blev det nyktert.. 

Känner Isa så väl så jag visste att hon hade blivit sur på mig under dagen eftersom jag inte hört av mig. 
Men lollo och hanna kände väl mig för väl så dom visste att jag skulle överraska henne.. 
Blev inte långvarig men hon fick iallafall en bamsekram och jag hann prata med mina 3 tjejer en stund. 
Fattar nog inte att det är 4 veckor sen vi träffades och då umgicks vi kanske några timmar.. Vi satt liksom ihop hela sommaren, gjorde allt ihop, söp vi inte onsdag, torsdag, fredag och lördag, umgicks vi hemma hos ex. Hanna långt in på sena timmen. Vi hördes av varje timme av de timmarna vi var vakna på dygnet. Jobbgaste är att jag vet att det kommer ladrig mer tillbaka. Vill inte säga för mycket men så som det ser ut nu var det sista sommaren i Oskarshamn. Kommer självklart hem men sista soommaren som jag bodde i Oskarshamn.. berättar mer när allt är säkerhetsställt.
Det som är skönt är att dom består.. dom vet att jag älskar dom av hela mitt hjärta, men när hoppet sviker och man bara vill radera sig själv från verkligehten vill jag inte oavsett hur nära vänner dom är, belasta dom med nått som jag själv bara kan reda ut. 
Jag fick även chansen att berätta för dom i verklighet att dom inte gjort nått fel, kan lätt bli lite missförstånd, att man som motpart tror att det är ens fel att den andra mår dåligt.. 
Ja, vad finns det mer att berätta?


Kanske att jag ska dra något om veckan som kommer..

Måndag, skolan, vet inte om jag har 1 eller 2 prov.. återstår och ser ;) haha Sista kontaktträningen för sista rugbysäsongen

Tisdag, Öva ingång antar jag?! till torsdagen..

Onsdag, Flätorna ska på huvudet, hela 7 stycken. Vi får våra matchställ och alla är sådär gutt nervösa!

Torsdag, GAMEDAY! Det är dags för oss Staggnister att visa hur jävla bra vi kan lira rugby, har nog aldrig sett en vinst ljusare än i år. Kaggnister, Vi är redo! 

Fredag, iallafall jag ska infinna mig på Bygghemma kl.10 Medans alla andra i rugbylaget troligtvis fortfarande är fulla. Vissa sover andra sitter uppe och ugglar. Kl.18.30 ska jag vara i Kalmar igen för årets första julbord för OKQ8. I år ska vi till söderport's julshow. Ska bli ritkigt roligt, sen gör vi kalmar osäkert ;) haha Mellis är så sjukt peppad så ska bli riktigt gutt att få bege sig ut och få gå loss lite.. Välbehövligt! 

Lördag, BAKFULL! Sen går snälla Yasmin in oh jobbar åt mig på lördagskvällen så jag kan åka till Nina på middag. 

Söndag, Jobbar 8-15.. Sen är det ny vecka igen.


Veckorna bara springer iväg! Usch, nu ska jag åka oh köpa ett paket ciggaretter.. inte rökt sen 6 tiden.. Bara legat i sängen med kudde under ryggen, sån extrem smärta i min rygg, nått som sitter i klämn, går som om jag vore gravid. 
Sitta illa på bygghemma, landa på ett stenhårt golv 2 gånger i veckan. Stå och går mycket på ok och i skolan.. Det pallade visst inte min rygg.


Nehe, sov med er nu. Själv ska jag upp halv 6 (y) för att infinna mig i Kalmar tidigt.. 
Ska ha ett litet möte med Pernilla ang. att få ut vår produkt så brett som möjligt på marknaden, så vet Du någon eller kanske har Du någon inredningsbutik som är intresserad av att vara återföräsljare åt oss för vår Uf-produkt. 
Kontakta oss på mailen som står på denna sida, felicia.astrom.student@ksgyf.se så skickar vi bilder på produktern, men det är iallafall betong hjärtan som vi ska måla vita, och även skriva en "egoboost" eller så kan man specialbeställa dem med ex. familjens alla namn. Även pris ut till kund och vad du som återförsäljare kan få i "bonus" vi kan även tänks oss ett sammarbetsavtal. Där ni säljer våra varor och vi går ut i våra sociala medier om vart vi finns, hos vilka fysiska butiker där vi då gör reklam för er butik. 

SOM SAGT KONTAKTA OSS OM INTRESSET FINNS!


Gonatt och sov så gott!

& ha världens bästa måndag! Löning för vissa ;) lyllos!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Felicia Åström - 3 april 2014 10:47

Hej, varit lite dålig uppdatering här på bloggen, tips är att följa mig på instagram @feliciiaastrom, där uppdaterar jag flera gånger om dagen. Ett muf konto kommer nog komma upp så småningom på insta, även en blogg / hemsida kommer att skapas. Ig...

Av Felicia Åström - 19 mars 2014 10:57

Hallå där! Tråkigt väder vi har, iallafall i Oskarshamn och i Flenninge, trademax ringde imorse eftersom jag vann deras instagramtävling i fredags, och dom hade också regn. För er som missat informationen om hur det gick på nomineringsstämman så ...

Av Felicia Åström - 5 mars 2014 12:56

Hej! Anledningen till att bloggen näst intill stått still är för att det har varit lugnt den senaste veckan på MUF Oskarshamn fronten. Eller nu lät det som om att vi inte gör nått men det gör vi men det är inget roligt att läsa om ;) haha Men i...

Av Felicia Åström - 18 februari 2014 00:29

Hej..   Tar nog tillbaka detta med "nästan daglig uppdatering", säger istället att det kommer bli veckouppdatering. 1 längre inlägg 1 gång i veckan lovar jag att ge er.    Dagens rubrik fick bli, "hur får vi väljarna att behålla förtråendet?"...

Av Felicia Åström - 7 februari 2014 11:33


Får väl be om ursäkt för en dålig uppdatering senaste veckan. Haft lite annat att styrt med så bloggen fick vila lite. Som tur är så har ni inte missat något speciellt i MUF arbetet. I måndags var jag och fikade med Måns, vet inte om man kan kalla ...

Presentation


Välkommen till Felicia Åströms blogg.

Här kommer jag skriva om uppstarten av MUF i Oskarshamn som gick av stapel i början av 2014. I Mars är det årsmöte och en styrelse skall väljas.

Under "länkar" hittar du bl.n medlemsansökan till MUF.

Mail:

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards