fffeliciiaa

Direktlänk till inlägg 1 februari 2014

Bästa starten man kan önska sig i februari

Av Felicia Åström - 1 februari 2014 13:03

God eftermiddag!


Hur många har lästa morgontidingarna idag? 

Ja, ni kan väl nästan anta att jag iallafall har gjort det.. och ja det är självklart.

Vad tror ni då? 

Jag tyckte att båda tidningarna gjorde 2 bra artiklar, men en viss skillnad. Kände på mig att SSU skulle stå med i rubriken hos OT. Håller absolut med om att det lockar läsarna.. så bjuder på de idag!


Delade artikeln från nyheterna på min facebook sida, ( OT hade inte lagt ut det på webben, sist jag kollade) och tro vad ni vill men de bland de 30 gillande är det ca.15 ungdomar som gillat och man gillar väl för att man tycker att det är bra, så förhoppningsvis så har vi kanske några nya MUF medlemmar där. SJUKT KUL ISÅFALL!


Jag får tacka på förhand, mitt stora kontaktnät för jag hoppas att det ska ge en rivstart för MUF i Oskarshamn. 

Fördelen med att jag fick detta uppdrag är att jag är själv i medelåldern för vår medelålder i MUF, om man tittar på statistik så är man som mest aktiv i MUF under 17-20 år. Och då är det bäst att kanske ha någon i den åldern, och sen då mitt enorma kontaktnät, med äldre som yngre än mig själv. 


Just nu svävar jag på moln för alla fina sms, samtal, kommentarer, tweets, you name it under förmiddagen. Känns vekligen rätt, och ja jag hoppas verkligen inte att jag "känt" av fel nu. Har bara gått på magkänslan och den har burit mig såhär långt. 


Nu ska jag göra mig klar för ett arbetspass på OKQ8.

Den nya headern är bara tillfällig, Lovisa jobbar på den och testar typsnitt, toner osv. Visst är hon duktig? Bästa syrran!


Skriv gärna dina tankar om uppstarten om MUF i Oskarshamn i ett mail eller kommentar här på bloggen.


Trevlig helg!


 
 
Åke von Kiöhling

Åke von Kiöhling

2 februari 2014 14:07

Det är roligt att du skriver blog! Så läste jag i tidningen OT en intervju med dig. Det får mig att tänka på min egen tid när jag var i din ålder. 1954 gick jah med i vad som då hette HUF, där var en gräns nedåt på 15 år. Och det var på Jarlens tid. Under gymnasieåren var jag med och startade något som hette KS, Konservativ Skolungdom, som spred sig över landet. Vi väckte därvid stor förtret hos andra! Vi var många som fick en god skola där - fick åka på kurser till Gimo på sommarloven, vi ordnade också debatter, kursdagar med träning i mötesteknik och sådant, och föredrag i ideologiska frågor. Det var lärorika år i sådant som skolan ej gav, men lärarna blev stundom imponerade av kunskaper i samhällsfrågorna. Och kul var det! Vi ordnade även danser och utflykter, och romanser spirade flitigt!
M.v.h
Åke.

http://akevonkiohling.wordpress.com

Felicia Åström

2 februari 2014 22:43

Gud vad kul med lite historia Åke! Ses gärna som sagt för en fika för mer berättelser om HUF & KS. Låter väldigt spännande!

Med vänlig hälsning,

Felicia

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Felicia Åström - 3 april 2014 10:47

Hej, varit lite dålig uppdatering här på bloggen, tips är att följa mig på instagram @feliciiaastrom, där uppdaterar jag flera gånger om dagen. Ett muf konto kommer nog komma upp så småningom på insta, även en blogg / hemsida kommer att skapas. Ig...

Av Felicia Åström - 19 mars 2014 10:57

Hallå där! Tråkigt väder vi har, iallafall i Oskarshamn och i Flenninge, trademax ringde imorse eftersom jag vann deras instagramtävling i fredags, och dom hade också regn. För er som missat informationen om hur det gick på nomineringsstämman så ...

Av Felicia Åström - 5 mars 2014 12:56

Hej! Anledningen till att bloggen näst intill stått still är för att det har varit lugnt den senaste veckan på MUF Oskarshamn fronten. Eller nu lät det som om att vi inte gör nått men det gör vi men det är inget roligt att läsa om ;) haha Men i...

Av Felicia Åström - 18 februari 2014 00:29

Hej..   Tar nog tillbaka detta med "nästan daglig uppdatering", säger istället att det kommer bli veckouppdatering. 1 längre inlägg 1 gång i veckan lovar jag att ge er.    Dagens rubrik fick bli, "hur får vi väljarna att behålla förtråendet?"...

Av Felicia Åström - 7 februari 2014 11:33


Får väl be om ursäkt för en dålig uppdatering senaste veckan. Haft lite annat att styrt med så bloggen fick vila lite. Som tur är så har ni inte missat något speciellt i MUF arbetet. I måndags var jag och fikade med Måns, vet inte om man kan kalla ...

Presentation


Välkommen till Felicia Åströms blogg.

Här kommer jag skriva om uppstarten av MUF i Oskarshamn som gick av stapel i början av 2014. I Mars är det årsmöte och en styrelse skall väljas.

Under "länkar" hittar du bl.n medlemsansökan till MUF.

Mail:

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards