fffeliciiaa

Direktlänk till inlägg 31 januari 2014

Då är det igång!

Av Felicia Åström - 31 januari 2014 15:57

Hej, påbörjade ett inlägg förra fredagen innan min tripp till Växjö, men jag fick lite annat att göra. Otippat?

Hade en super trevlig helg tillsammans med två nyfunna vänner. Fick dock åka hem på lördagen pga av jobb, men jag hann iallafall att umgås lite. Hellre lite tid än ingen alls.


Dagens headline är "då är det igång" och det är såklart om MUF i Oskarshamn. Trodde aldrig att det skulle gå såhär fort, den 20e januari blev det officiellt att det var jag tillsammans med Gunilla skulle starta upp det här i stan, men jag kunde nästan sätta pengar på att vi kanske skulle ha en styrelse lagom till efter valet i september. Men den 16 mars kl.15.00 är det årsmöte för MUF i Oskarshamn och då ska det sättas ihop en styrelse. Jag sitter på några namn till en alternativ styrelse, men inget är som sagt klubbat.

Igår hade jag, Gunilla(politiker i Oskarshamn), Rebecca( MUF medlem) och Måns(Distriksordförande för Kalmar län) ett möte där vi diskuterade dessa namn som vi hade på pappret och då bl.n bestämde datumet för årsmötet, även ett datum då vi ska till Oscarsgymnasiet och "ragga" medlemmar" för att sedan ha en mer ingående informationskväll för de som är sugan på att engagera sig inom politiken, vilket jag ser fram emot.


Så dagen idag har bara varit MUF snack hela dagen. Klockan 10.00 kom Oskarshamns-Tidningen för en intervju. Lite nervös var jag faktisk, och kanske mest nervös över den jobbigaste frågan (som sen inte var jobbigare än någon annan fråga) mitt val att gå ur SSU. Ett stort steg att gå från att vara en vanlig ledar mot i SSU till att bli MUF:s uppstartare och troligtvis ordförande. Men som sagt jag ansåg att SSU var inte Felicia. Hann knappt sätta mig in i frågorna innan jag valde att hoppa av. Kände då alltså att jag var nog inte redo för politiken än. 

Men den är endån något som hela tiden har återkommit i mitt liv fram till mitt val att gå till Moderaterna. Blev rätt snabbt insatt i skatter med allt vad det innebär när jag började jobba ordentligt och framför allt när man såg lönen på kontot. Så ingen blev väl gladre än mig när 5e skatteavdraget blev ett faktum. 


Klockan 12.30 blev jag bjuden på lunch hos farmor och farfar. Trotts att man lever ett stressigt liv, måste ens nära och kära få sin tid. ( Ni som har blivit lovade middagar, bio och promenader.. jag har lovat men det kan nog ta ett tag innan det verkligen blir av.. ha lite tålamod, jag har inte glömt er! ) Skönt att få lite tid med dom.


Klockan 14.30 kom Oskarshamns nyheter hit som också hade bett om en intervju. Även denna gång var jag lite nervös, inte för frågan om SSU utan att säga samma saker med samma tonläge som innan.. Känns som att det kanske lätt kan bli några missförstånd annars. Men enligt själv tyckte jag att jag svarade 99% samma, fick inte riktigt samma frågor.. och konstigt vore väl det.

Jag är väldigt nöjd med dagen såhär långt. Kan nog inte hända så jätte mycket mer idag känns det som, eller jag hoppas iallafall inte det. Vill bara ha morgondagen nu!! Vill läsa tidningarna nu nu nu! Nyfiken på hur dom kommer måla upp mig inför oskarshamn och hur reaktionerna blir från partiet. De har sagt att de står bakom mig och kommer stötta mig till 110% inför uppstarten med MUF och att få höra det känns ända in i mitt blåa hjärta. 


Är du sugen på att hänga med in i politiken? Är du mellan 12-30 år? Varför inte kommer på denna informationskväll vi ska ha, (återkommer med dautm, tid och plats ) Alla behövs och jag kan garantera dig om att politik är en rolig grej att syssla med. Iallafall tills vi bevisat motsatsen tycker jag att just Du ska ge det en chans. Du är varmt välkommen!


Lite kort om helgen.. Jobb & jobb! lördagkväll och söndagmorgon! Hoppas ni alla läser morgondagens tidning(ar) 


Ha de!


Felicia

När intervjun är hemma hos mig var jag tvungen att bjuda på fika. Här är innan ON kom. 

 



Här är min tweet som fck bli startskottet för MUF. Det var genom denna Nyheterna kontaktade mig efter att läsa den. Trodde inte att våra journalister i Oskarshamn satt på tweeter, men man får veta/lära sig något nytt varje dag! 

 


Trevlig helg på er alla där ute!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Felicia Åström - 3 april 2014 10:47

Hej, varit lite dålig uppdatering här på bloggen, tips är att följa mig på instagram @feliciiaastrom, där uppdaterar jag flera gånger om dagen. Ett muf konto kommer nog komma upp så småningom på insta, även en blogg / hemsida kommer att skapas. Ig...

Av Felicia Åström - 19 mars 2014 10:57

Hallå där! Tråkigt väder vi har, iallafall i Oskarshamn och i Flenninge, trademax ringde imorse eftersom jag vann deras instagramtävling i fredags, och dom hade också regn. För er som missat informationen om hur det gick på nomineringsstämman så ...

Av Felicia Åström - 5 mars 2014 12:56

Hej! Anledningen till att bloggen näst intill stått still är för att det har varit lugnt den senaste veckan på MUF Oskarshamn fronten. Eller nu lät det som om att vi inte gör nått men det gör vi men det är inget roligt att läsa om ;) haha Men i...

Av Felicia Åström - 18 februari 2014 00:29

Hej..   Tar nog tillbaka detta med "nästan daglig uppdatering", säger istället att det kommer bli veckouppdatering. 1 längre inlägg 1 gång i veckan lovar jag att ge er.    Dagens rubrik fick bli, "hur får vi väljarna att behålla förtråendet?"...

Av Felicia Åström - 7 februari 2014 11:33


Får väl be om ursäkt för en dålig uppdatering senaste veckan. Haft lite annat att styrt med så bloggen fick vila lite. Som tur är så har ni inte missat något speciellt i MUF arbetet. I måndags var jag och fikade med Måns, vet inte om man kan kalla ...

Presentation


Välkommen till Felicia Åströms blogg.

Här kommer jag skriva om uppstarten av MUF i Oskarshamn som gick av stapel i början av 2014. I Mars är det årsmöte och en styrelse skall väljas.

Under "länkar" hittar du bl.n medlemsansökan till MUF.

Mail:

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards