fffeliciiaa

Alla inlägg under december 2013

Av Felicia Åström - 30 december 2013 00:14

Hej, är i stort behov att skriva av mig lite.. 
Ni som känner mig, vet att jag är målinriktad, har jag väl bestämt mig för en sak så ska det bli så. Den Felicia har tillfälligt gått på semester på obestämd tid, ej kontaktbar och jag börjar bli aningen orolig för hur länge det ska försig gå. Inte likt henne..


Ja, som ni förstår känner jag mig lite vilsen eller rättare sagt, VÄLDIGT vilsen. Tackat nej till jobb som jag alltid drömt om, tagit allt med en klackspark, lite nonchalant skulle jag vilja säga. Bara flytit med i flödet. Kontroll har varit det viktigaste för mig sen jag visste vad ordet knappt betydde, idag har jag noll koll. Får kolla schemat till jobbet kanske 5 gånger för det fastnar inte. Företaget bryr jag mig knappt om längre.. 


Vet vart skon klämmer mest.. Det finns en väldigt fin person, som nog är lika vilsen som jag, då han har lite andra bekymmer och frågetecken att omvandla till utropstecken. 

Tror vi vilseleder varandra en aning..

Vet ibland vad jag vill tillsammans med den här personen, men sen kommer nått litet störnings moment in så går "planen" helt åt skogen. 


Att vänta ett livsavgörande besked gör inte vardagen enklare, försöker le och få omvärlden att tro att allt är prima.. tills smällen kommer. Försöker vara positiva Felicia, men ibland orkar inte kroppen ens ta sig ur sängen.. Ville bara sluta ögonen och få den inre stressen att stanna, bara någon minut.. Har helt ärligt glömt hur det känns att leva ett "lagom, mycket att göra liv". Idag vet jag inte hur många "brandkårs utryckningar" jag har gjort.. 

Läkaren sa som sagt att hålla mig sysselsatt, men då den enda minuten på dygnet man ska slappa av så flyger tankarna över mig och då gör jag vad som helst för att de ska försvinna.



Pressen inför våren 2014 är väldigt hög på mig.. Både från mig själv, skolan & jobben. Vet att jag kommer ro i land alla delarna, men de jag inte vet är hur hel jag är när jag hoppar ur båten fredagen den 13e juni, Kanske är det bara ett skal utan själ, eller så står jag där gladare än någonsin men min vita studentmössa. 
Som jag nämde innan har jag redan nu tackat nej till ett jobb, ingen vet vad jobbet innebär, ingen vet ens vilket företag det gäller, inte ens mamma.. 
Men något jag lärt mig är att jag ska aldrig mer i hela mitt liv ta ett så stort beslut när jag är nere. Fått stora konekvenser redan och hade jag gjort om valet hade det sett annolunda ut. Som sagt lite av en nonchalant Felicia har fötts under senhösten/vintern. 


Lägesrapport, just för stunden.. 


Gott nytt underbart år får jag önskar er om jag inte skriver innan!

Hoppas detta år har gett er många ljusa stunder, det har 2013 iallafall gett mig. Lever jag på länge.. 

Kommer med en summering, månadsvis under veckansgång!


Puss & Kram


Av Felicia Åström - 23 december 2013 09:51

Så var dagen här, dagen innan den stora dagen.. Känns inte som jul, snön fattas, bröderna är i New york, det är inte ens kallt liksom. 

Ska jag vara helt ärlig, packade jag ner julstjärnan igår, hade tidig vårstädning i sovrummet, rensade garderoben, monterade upp 2 nya talvelister över sängen, nya sängkläder och nya prydnadskuddar fick följa med hem från ikea igår.. 

Ringde Isabell 20 i 4, ikea stänger 6.. Cirka 50 min resetid.. Vi hann, utan någon stress!

Klockan halv 1 inatt gick jag till duschen etfer att varit helt klar i sovrummet. ( Bilder kommer senare i inlägget ) Blev väldigt nöjd, kommit in i en marinblå, beige & vit färg period. Varma jord färger kommer iallafall jag köra på till våren :)


  Hissgardinen har mamma sytt till mig av gammel mormors lakan, varken jag eller mamma vill ha dom i sängen för dom var så fina, så varför inte sy om de så man faktiskt har nån användning för dom! ( Där ser ni, stjärnan är borta! )  Mitt lilla sminkbord, med inflyttningspresent från Sandra Ek, blomman & ljuslycktorna!  Tavellisterna, liiiite svårt att veta vad jag vill ha på dem.. Tips?  


Innan på dagen var jag med mina tjejer på Isbanan på Arenan. Så mysigt med lite kvalitetstid med underbara, energifyllda människor. 

Efteråt handlade jag & Isa upp inför uppesittarkvällen som är hos mig i år. Sitter själv på 3 lotter, så nått ska jag väl vinna! haha


Nehe, nu måste jag klä på mig och bege mig mot Kalmar! Lunch med Antia står på schemat bl.n <3


Uppdaterar er nu under julen så bra jag kan.. Är ledig fram till den 28e december! Underbart att äntligen få vila med gott samvete. Hoppas att alla ni "gamla" oskarshamnare som är hemma över julen hör av sig på en fika eller promenad :)


Önskar er alla en god jul & hoppas vi ses ute på juldagen!

















Presentation


Välkommen till Felicia Åströms blogg.

Här kommer jag skriva om uppstarten av MUF i Oskarshamn som gick av stapel i början av 2014. I Mars är det årsmöte och en styrelse skall väljas.

Under "länkar" hittar du bl.n medlemsansökan till MUF.

Mail:

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards