fffeliciiaa

Alla inlägg under maj 2013

Av Felicia Åström - 28 maj 2013 23:48

Hej. Har så mycket att berätta för er så frågan är väl vart man ska börja.

Ja, idag har vi ( jag,mamma & Sis ) varit oh kollat på nya lgh! Omg.. Är nog lite kär i den alltså. Så perfekt, passar oxå perfekt!
Så första inflyttningsdagen är 1/11 men det blir förhoppningsvis tidigare. Så skönt att äntligen få flytta till stan och slippa trängas på 78 kvadrat nu har vi det dubbla, 145 kvadrat. Lyx!

Innan idag satt jag på Trafikskolan. Ca. 1 vecka kvar nu.. Otäckt & stressigt! Kommer sakna alla oerhört mycket. Tycker inte om avsked av något slag så jag kommer nog fälla en oh annan tår.
Lunchade med en nyfunnen vän idag oxå. Alltid lika trevligt med nya vänner.
Tror nog att det kan bli något riktigt bra utav denna sommar endån. Som sagt hoppet lever!

Kom precis hem efter en kväll på macken. Mycket lugn så har skyltat om och fixat det mesta inför den nya kampanjen.
Känns verkligen som att man kommit in i det nu :) de flesta rutinerna sitter nu.

Fortsättning följer..
Ska dra en dejt med kudden nu ;)

" jag har hellre skilda föräldrar än föräldrar som bråkar dagarna till enda "

Av Felicia Åström - 24 maj 2013 08:39

Hejhopp! Sitter på bussen påväg till Gina. Försov min med 45 min så fick stressa ihjäl mig nästan. Tur att jag åker buss i 1,5h så man hinner äta, fixa håret & sminka till sig lite. Sen sova sista biten ;) haha

Igår var lätt den roligaste dagen under Gina Tricot tiden. Gick med vår dekoratör ute på Hansa butiken och shit så duktig hon är.
Började på kappahl och nu e hon hos oss.
Vi rensade upp i hela butiken. Gjorde trenderna med tydliga och trenden rocking slängde vi in mintgrön! Blev en helt ny trend.
Min personliga favorit är Riviera chic. Marinblått, benvitt, gult & beiget.
Känns som att den aldrig kommer bli omodern.

Här min outfit på webb bilder. Kläderna ligger hos Gina som tur eftersom jag hade nog fått sprungit till bussen i trosor eftersom byxan är väldigt tajt men super skön när den väl sitter på. Esther 399,- & tröjan Lykke 299.-

Bild 3. Rocking trenden med mintgrönt. Bilden är tagen ifrån Lisas blogg som ligger under mina länkar här på höger sidan. lisaginas.wordpress.com surfa in så får ni mer inblick i vad som händer i butikerna vad som kommer in osv. Lisa är oxå aktiv på instagram @lisasoderholm.
Lilla jag är med på bilden oxå.

Trevlig helg!

Av Felicia Åström - 18 maj 2013 11:16

hej. sitter här med mitt sena morgon kaffe och bara njuter av att ha kunnat sova hela natten. Så underbart alltså. 

Kollar runt och på nätet och nu  får jag nog stänga av mitt internät. Finns så mycket som jag vill ha så det e sjukt åt att.


Tänker inte avlösa allt för mycket men ett nytt boende är förhoppningsvis på ingång.. Kan inte låta bli att fantisera lite extra.


Denna grupp vill jag ha på vår förhoppningsvis nya solterass som är enorm!

 


och denna skönhet vill jag ha i mitt sovrum och oxå är enormt, 

 



Hittat min ersättare på bröllopet den 10e aug. Så vackaer klänningen. Känns som ett år med väldigt bra utbud vad det gäller klänningar och långklänningar ska vi inte prata om, kryllar av dem!! :)) 


Så denna pudding ska jag bära, längtar faktisk!

Kostar 399,- på Gina, kom in igår i butiken. LOVE!

    


Nehe, ska ta mig en promenad innan kvällspasset på macken! 


Pöss så ses & hörs vi!











Av Felicia Åström - 13 maj 2013 23:20

hallå i stugan!

Precis lagt mig i sängen och ska snart slå igen mina små gröna. Tänkte bara uppdaterar er en aning. 

Mina tre klänningar kom idag ( Ja jag vet, Gina är bäst ang. leveranser ). 2 av 3 behåller jag. Den klänningen som jag skulle haft till bröllopet får följa med returen. Inte alls så som jag trodde att den skulle bara på. Väldigt stor och sladdrig. Sitter säkert jätte bra på en lite midre person och eftersom ryggen var så pass mycket öppen bör man kunna enbart kunna klistra sin byst. Har dock lite för stora för det. 

Den svarta maxiklänningen var oxå super fin men dock lite för kort så avskärningen blev inge bra plus att det såg för mesigt ut när den var för kort så ska springa in i butiken och bara byta storleken imon.


Den som jag verkligen ville ha och som jag verkligen blev kär i vid första ögonkastet satt perfekt, lika så halsbandet. Så min dop out fit är nästan fixad, förutom.. SKOR?! Vita converse? Bruna pumps? Skit svårt tycker jag. Men vi ska vara hemma hos dopbarnets familj på deras trädgård så klackar känns som att man ska skippa? eller? det återstår och ser.


   


Så himla nöjd med halsbandet, över min förväntan!


Nu ska jag ta oh sussa..  


puss

Av Felicia Åström - 12 maj 2013 12:53

Ja, vad kan bota en baksmälla bättre än att öka klädtillståndet i gaderoben? Klickat hem en dop klänning, en bröllopsklänning och en allmän sommarfestsklänning.

Första klänningen ska jag ha på min fasters bröllop den 10e aug. Andra klänningen skall bäras den 8e juni för då är det dop för min minsta kusin Kajsa. Tredje klänningen kommer säker användas flitligt i sommar. Finns i grått, ljus korall och militär grönt oxå, kanske blir det en till.


            249,-                                                              299,-                                                             199,-

   


Till "dopklänningen" ska jag ha en lite mer enklare halsband som också är från gina. Kostade 99,-


                                                    

  


Det finns så mycket nu i butikerna så man blir ju helt till sig. Måste hejda mig lite nu. Har några i min umgängetskrets som ska ta studenten i år ochså så man lär bli utfattig. haha fast de tar ju bara stuendeten en gång. 


Igår blev det en liten utgång. Helt oplanerat! Men eftersom jag hade jobbat 7-15 innan på dagen var jag trött innan vi ens gick ut. Men endån kom jag hem sist av alla i familjen ;) haha 
Med en extrem huvudvärk ( tackar rödvinet ) bestämde jag mig för att gå hem.. TÄNK FELICIA! I 7 cm klackar som du aldrig har haft på dig i mer än 1,5h. Blåst i huvudet! Så idag vaknade jag med den störtsa skoskavet jag någonsin sett. Lika stor som en 5-krona. aj aj


Ska hoppa in i duschen för att fräscha upp mig för en kväll på macken. Kommer nog bli rätt så lugnt. Kanske lite mer trafik eftersom Kff möter Aik. 


Ha det.







Av Felicia Åström - 8 maj 2013 21:15

Haha kan bli så trött på att bilderna inte kommer upp på bloggen
Här är iallafall resultatet av ommöbleringen.

Ha de!

Av Felicia Åström - 8 maj 2013 15:06

Ja som jag sa så har jag & bloggen haft en liten paus. Eftersom den tiden jag brukar lägga på bloggen har gått åt att sova ZZzzzZ haft så mycket med körkortet och sen jobba på det.

I lördags var det 2 månader sen jag började på macken och det har gått så fort. Tiden har bara sprungit iväg.. Otäckt men samtidigt skönt. Hellre att tiden går och att det händer saker. Men ibland vill man ju att tiden ska står still ;) typ söndagskvällarna! Haha

Nu sitter jag på bussen påväg till mitt andra hem trafikskolan. Det kommer de att vara för oss alla en gång i våra liv. Vill verkligen rekommendera högsbys trafikskonsult på ringplatsen. Så sjukt bra personal och de tar sig verkligen tid till varje elev. Så skönt att känna det stödet.
Så idag blir att nöta ännu mera teori.. Vore underbart oh sätta 100% på provet. Pendlar emellan 1-5 fel nu så det ligger bra till iallafall.
2 körlektioner + 1 uppvärmningslektion innan uppkörningen så jag verkligen kan det. Plus att jag kommer att ha med mig Peter i bilen när jag kör upp.
Börjar snabbt tänka på vilken resa jag har gjort på så kort tid. Bara intensiv veckan med körningen var så stort för mig så jag blev nästan lite rädd. Efter andra lektionen bokades halkan som jag trodde låg väldigt långt borta. Men imon är det 1 månad sen. Ryser!
Och nu e det inte långt kvar tills jag kan peka finger åt försenade bussar och tidiga iskalla dagar då väntrummet är stängt. Försova sig.. How fuck cares? JAG TAR BILEN.

I söndags var jag ledig så skönt.
Gjorde om i sovrummet. Köpt en ny spegel så då fick alla möbler en ny plats ;)
Innan resp. Efter. Nöjd är ordet!

Puss

Av Felicia Åström - 3 maj 2013 08:39

Vilket kalas väder. Efter personlmötet igår gick jag en runda i kvällssolen. Det är livskvalité.

Funderingar
Som vissa vet så är jag en sån person som analyserar allt och alla. Kan se på samma händelse från flera olika perspektiv. Ibland bra ibland dåligt. För vissa grejer ska man inte behöva se från någon annans perspektiv.
Kan ta ett konkret exempel. I fredags stod jag i baren och pratade med en killkompis som jag inte träffat på kanske 2 år? Vi kramade om varandra och han började prata om vad han läste osv. Medans jag står oh tänker undra hur det ser ut eller hur folk uppfattar oss när de ser oss. Tror som att vi e ett par? Raggar hon på honom? Första mötet?
Så när han hade pratat klart och jag skulle ställa nån fråga så kunde jag inte det eftersom jag enbart stått oh tänkt på hur folk ser på oss.
Likaså är det med filmer.. Så in en bit på varje film brukar jag alltid säga hur jag tror att den slutar. Brukar bli några alternativ.

Just nu sitter jag på bussen stannade precis i rockneby 20 min utanför Kalmar.
Blir ytterligare en dag på Gina. Nästa vecka är vi lediga men jag jobbar på OKQ8 fredag, lördag och söndag istället.
2-3 pass i veckan kommer det bli i hela maj. Gutt gutt!!

Grovstädade sovrummet igår oxå inför min helggäst Pernilla. Bytt sängkläder och dammsög kl.22.30 Haha
Så nu e det rent oh fräscht!

Trevlig helg.
Sköt om er.
PoK

Presentation


Välkommen till Felicia Åströms blogg.

Här kommer jag skriva om uppstarten av MUF i Oskarshamn som gick av stapel i början av 2014. I Mars är det årsmöte och en styrelse skall väljas.

Under "länkar" hittar du bl.n medlemsansökan till MUF.

Mail:

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards