fffeliciiaa

Direktlänk till inlägg 22 november 2013

Kommer aldrig dö nöjd

Av Felicia Åström - 22 november 2013 00:15

Läste dagens rubrik som en Facebookstatus här om veckan och fastnade för den i samma ögonblick, ska verkligen göra allt för att jag ska dö med ett leende på läpparna..
Det är väl just de, konsten att faktiskt vara nöjd med sig själv och med det man åstadkommit i livet.
Kan bara se till min egna livshistoria ( som än inte är är så lång ) men jag skulle vilja säga att jag hunnit med en hel del. Haft både med- och motgångar men det är även dom som tagit mig dit jag är idag.
Har även saker jag är mindre stolt över.. Men de har lärt mig och de felen gör jag (förhoppningsvis) inte om.

Vill även ta tillfället till akt och tacka alla mina fina vänner.. Nära och ni som är mer bekanta.
Har verkligen börjat inse att min utstrålning är starkare än jag någonsin trott.
Vet att jag måste lära mig att även glada positiva människor är ledsna och måste få visa sig svaga ibland. Min stora svaghet här i livet. Vill inte vara ledsen och deppig utåt, ligger hellre hemma på sängen och kramar sönder kudden tills dunet är en enda stor boll, genomblöt av alla tårar mina rödsprängda ögon släppt ut från tårkanalen, men nu sista tiden har jag inte orkat ha "muren" uppe i skolan, på jobbet osv. Utan jag har varit så slit i själen att jag inte reagerat att "nej fan jag får inte vara ledsen, fram med leendet" vissa har blivit så förvånadade att se mig utan smink, ögon som pepparkorn, påsar under ögonen och ett kroppsspråk som sänder ut budskapet, " ett tappat självförtroende " tänker inte gå in på detalj på vad det är som är riktigt pissigt i livet. För er som vet uppskattar jag att det stannar hos er.
Kommer ta mig ur detta, eller rättare sagt vi kommer ta oss ur detta. På ett eller annat sätt.
Huvudsaken är att man är ledsen nu inte sen utan att man sörger klart nu. Har gjort det felet en gång tidigare i livet och det får jag sota för än idag. Så ett tips från coachen, låt det ta den tiden det tar.. Att trycka undan smärtor och känslor kan vara det mest oegoistiska man kan göra mot sig själv!

Så färdig skrivet för ikväll, klockan ringer tidigt imon. Morgonträning innan 9h på bygghemma. Följt av en jobbhelg på macken, näst sista innan jag får en hel helg ledig! 3 helger, blev till 4, 4 blev 5 sen nu blev 5 till 6 helger irad.. Inte konstigt att man är trött i själen, kroppen går på reservbränslet nu, men jag älskar mina jobb! Så enkelt är det, älskar mina kunder. Fysiska som verbala.
Det är det som får ifall mig att ha viljan om att orka ta mig upp. För som jag tidigare skrivit, sålänge man har viljan går det. Finns det ingen vilja, lägg ner!
Det är väl där orsaken till att jag haft/har så många järn i elden, jag vill så mycket. Skulle vilja ha dubbelt så många timmar på dygnet för att hinna göra allt jag vill göra..
Men man får inte alltid som man vill. That's life ;)

Trevlig helg på er!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Felicia Åström - 3 april 2014 10:47

Hej, varit lite dålig uppdatering här på bloggen, tips är att följa mig på instagram @feliciiaastrom, där uppdaterar jag flera gånger om dagen. Ett muf konto kommer nog komma upp så småningom på insta, även en blogg / hemsida kommer att skapas. Ig...

Av Felicia Åström - 19 mars 2014 10:57

Hallå där! Tråkigt väder vi har, iallafall i Oskarshamn och i Flenninge, trademax ringde imorse eftersom jag vann deras instagramtävling i fredags, och dom hade också regn. För er som missat informationen om hur det gick på nomineringsstämman så ...

Av Felicia Åström - 5 mars 2014 12:56

Hej! Anledningen till att bloggen näst intill stått still är för att det har varit lugnt den senaste veckan på MUF Oskarshamn fronten. Eller nu lät det som om att vi inte gör nått men det gör vi men det är inget roligt att läsa om ;) haha Men i...

Av Felicia Åström - 18 februari 2014 00:29

Hej..   Tar nog tillbaka detta med "nästan daglig uppdatering", säger istället att det kommer bli veckouppdatering. 1 längre inlägg 1 gång i veckan lovar jag att ge er.    Dagens rubrik fick bli, "hur får vi väljarna att behålla förtråendet?"...

Av Felicia Åström - 7 februari 2014 11:33


Får väl be om ursäkt för en dålig uppdatering senaste veckan. Haft lite annat att styrt med så bloggen fick vila lite. Som tur är så har ni inte missat något speciellt i MUF arbetet. I måndags var jag och fikade med Måns, vet inte om man kan kalla ...

Presentation


Välkommen till Felicia Åströms blogg.

Här kommer jag skriva om uppstarten av MUF i Oskarshamn som gick av stapel i början av 2014. I Mars är det årsmöte och en styrelse skall väljas.

Under "länkar" hittar du bl.n medlemsansökan till MUF.

Mail:

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards