fffeliciiaa

Alla inlägg under mars 2013

Av Felicia Åström - 31 mars 2013 08:41

Japp, det nalkas jobba. Dubbelt faktiskt.
Sitter nu på bussen påväg till mönsterås för att jobba på Åsens blommor åt min moster och hennes man. De skulle på påskmiddag + club 40+ så jag sa att jag kunde jobba själv idag. Det är bara 10-13.
Ikväll blir det jobb på OKQ8 18-22.10 sen öppningen imon :)
Sitter och försöker få ihop min kommande vecka, inte lätt att kombinera intensivkurs & jobb. (+ allt annat plugg).

Ska även få hit mina 2 kusiner från Jönköping på tisdag oxå. Måste planera in myskväll med de också.

Ralf Gyllenhammars mello låt är alldeles för bra.. Nöter den dag som natt.

Nu ska det räknas kassor, dra ut blomstervagnar och har du vägen förbi åsens blommor i Mönsterås. Stanna vettja!

Puss

Av Felicia Åström - 20 mars 2013 07:18

Godmorgon! Försovit mig 45 min.. Så nu har jag stressat, och sitter tillslut på bussen in till Kalmar. Utan frukost.
Tur att vi börjar med svenska så man kan smita ifrån 5 min oh köpa frulle.

Gårdagen var en riktig effektiv dag.. Hann kanske inte med så jätte mycket men det gjordes vettiga saker.
Morgonpromenad kl.04:50-05:30 jobba 06:00-14:00 plugga körkortsteori 14:30-16:45 vilket gick bättre än förväntat. Gjorde första testet med resultatet 47/70 ( katastrof ) men grej e den att när folk pratar runt om mig när jag läser frågorna lyssnar jag på vad de pratar om ( nyfiken i en strut ) men så tog jag en bensträckare och kom tillbaka ( skönt nog så hade alla gått förutom 1 ) gjorde om det och resultatet blev då 66/70 rätt nöjd. Så nu jävlar kör vi!!
Hela denna vecka mån-lö är det teori som gäller. V.14 är det körningsdags och som mål hade jag att ha körkortet innan midsommarhelgen. Men kan på rak arm säga att jag kommer ha det i april/maj, beroende på när det finns tider till halka, skrivning, uppkörning osv. Risk 1:an är bokad iallafall :)
Måste säga att livet känns fruktansvärt skönt att leva när det bara rullar på. Visst att jag är riktigt trött och hade gärna försovit mig 3 timmar istället för 45 min, men av alla dessa smågrejer får jag adrenalinkickar som gör att jag orkar upp, för har man fått en kick vill man ha flera så man skyndar på för att få nästa oh nästa. Skönt drivmedel.

Färdig pratat här! Dags att ringa lite, planera dagen, kolla mailen. Ja, sånt där roligt. Önskar dig en fortsatt trevlig dag och glöm aldrig att det är du som väljer ditt öde!

Puss

Av Felicia Åström - 15 mars 2013 15:41

Hej! Gud vilket väder oh jag ligger inne.. Snorig & dan.

Passar på att göra lite nytta. Eftersom jag måste läsa kurser för massa olika områden för att få jobba på OKQ8 gör jag lite nu.
En kurs är om gasol.. Alla rätt är ett måste. ( kan ju säga att, svårare saker har jag läst )

Ha en fortsatt trevlig dag!

Bild från gasol-testet


Puss

Av Felicia Åström - 13 mars 2013 19:00

jaha, redan onsdag! veckorna verkligen springer iväg. 



Gårdagen spenderades i skolan sen i sängen.. kände mig sjuk och tänkte "fan det e inte sant" ( skulle upp oh jobba idag ) men det la sig efter några timmars sömn, Ipren och en varm dusch. Blev en film sen sova igen.


Idag ringde klockan kl.04 men klev inte upp förens kl.04.20, sängen e så himla skön!! Gick hemifrån kl.05 tog en buss kl.05:30 till m-ås för att jobba. Gick kalas! Men har inte tagit i hälften av allt som ska sitta i huvudet inom 2 veckor. Ska börja läsa massa kurser nu oxå. Måste ha läst vissa för exempelvis läkemedel och gasol. ( sitter väl i huvudet lagom tills man ska sluta ) 

Lille jag på jobbet, i ny arbetsskjorta!



Kom precis ut ur duschen, har käkat lite med mamma & sis. Tänt massa ljus, gjort lite the och ska snart krypa ner under täcket för att se Farmen sen får det nog bli en film. Lutar åt att det blir tidig sänggång, eftersom jag var uppe så passa tidigt och att det är dags för lite praktik hos GINA TRICOT imon igen. Saknat det!


Hjärtan på tråd ( bågen ) present av min kusin Melinda 

Planteringen present av moster Nina

Ljuslyckorna present av min fina vän Sandra!


 

Mitt fönster. 

Fågelburen present av "pappa" Jakobi 

 

Puss! Hörs imon






Av Felicia Åström - 11 mars 2013 07:09

Måndag morgon.. Helt ärligt så tycker jag inte det är så jobbigt att gå upp på måndagar. Gillar att komma igång, + att det blir så mycket omständigare om man börjar vid 9 för då måste man åka andra bussar som tar längre tid.. Så att börja tidigt är bara gutt.


Sitter nu på min buss. Såg precis att jag glömt mina företagsekonomiböcker hemma, vet exakt var de ligger ( la dem där just för att jag inte skulle glömma dem ) ajja, hoppas Pernilla elr nån annan vänlig själ har med sig dem.


Hade lite morgonmys i min nya One pices.


Av Felicia Åström - 10 mars 2013 20:42

Denna video har min fantastiska syster klippt ihop. Det finns inte ord för hur mycket den betyder för mig. Du lyckades verkligen att få med alla mina fantastika och betydelsefulla människor i mitt liv på ca. 6 min.


Så er tid att kolla på den. ( Den tar lite tid innan den går igång, så ha lite tålamod )


 

Av Felicia Åström - 10 mars 2013 19:29

Hej. Ohh vilken underbar känsla jag bär inom mig nu. Känner sån frid som jag verkligen hade hoppats på. Att fylla hela 18 är något stort för mig, ( men det har ni säkert listat ut ;)  haha )


Själva födelsendagen ( onsdagen ) tillbringade jag i skolan, som var så fin. Senare på kvällen blev det utgång med min bror Eric, Jossi och Karl på Åströms. Så trevligt!

Torsdagen var det dags för lite praktik igen på bästa GinaTricot. Gick kalas!


Fredagen var det massa härj ang. lördagen. Hämta massa grejer + att jag var hemma i stan så sent så det blev middag kl.21 ( det får gå för denna gång, är annars emot att äta så sent )

LÖRDAGEN! Kl.13 skulle jag vara hos min fina vän Sandra för att fixa make up och hår. Käkade på cecil innan och knäppte första cidern. Gick hem till henna och satte igång. ( bild kommer )

kl. 16 hämtade mamma mig så åkte vi till lokalen där vi fixade det allra sista. Innan under dagen hade de dukat och gjort så fint ( tog dock ingen bild på det ). Kl. 17 kom gästerna.

Hela upplägget på kvällen var så perfekt. Kunde inte blivit bättre. Så glad att just jag har så fina människor i mitt liv. 



Bild ifrån repotaget i OT

 


                                             

jag & hanna                               jag & min syster               jag & Rune ( mosters man )   Sis, Issa, Blaudet & Hanna




MIna present ( en del, lyckades inte få med alla ) KÄRLEK!


 

Mitt fina halsband av Jossi, så glad över det. Tack!



 



Jag, kusin Gustav & Kusin Mickaela på Åströms inatt :)

 




TACK ALLA NI SOM HAR GJORT DENNA FÖRÅLDRING TILL DEN BÄSTA I MITT LIV! GULD VÄRT


Har ni bilder ifrån ifrån festen i lördags får ni gärna maila den till felicia.astrom@mail.kalmar.se elr messa över dem.


Puss 



Av Felicia Åström - 4 mars 2013 19:18

Hej hej! 

Hoppas eran dag har varit lika underbar som min.

Åkte till skolan vid 06.45 som vanligt, gick på en frivillig företagsekonomis lektion, sen var resten av dagens lektioner inställda. MEN jag var lika glad för det för då kunde jag ju åka till OKQ8 och jobba några timmar. Provat lite kläder och jag kommer rabbla plu koder natten lång. Så mycket nytt att ta in men gud vad kul. Trivs som fisken i vattnet redan. 

Blev 5h timmar totalt idag och det räckte.. gud mitt huvud! Men förhoppningsvis så kommer jag in i det fort. Nästa bestämda pass är den 13e mars. 

Har du vägarna förbi OKQ8 i m-ås får du gärna svänga förbi och köpa en stor kaffe & bull för endast 25,-


 

Jag i OK:s snygga jobbarkläder!


kisses and hugs 

Presentation


Välkommen till Felicia Åströms blogg.

Här kommer jag skriva om uppstarten av MUF i Oskarshamn som gick av stapel i början av 2014. I Mars är det årsmöte och en styrelse skall väljas.

Under "länkar" hittar du bl.n medlemsansökan till MUF.

Mail:

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards