fffeliciiaa

Alla inlägg under mars 2014

Av Felicia Åström - 19 mars 2014 10:57

Hallå där!
Tråkigt väder vi har, iallafall i Oskarshamn och i Flenninge, trademax ringde imorse eftersom jag vann deras instagramtävling i fredags, och dom hade också regn.

För er som missat informationen om hur det gick på nomineringsstämman så hamnade jag på plats 6, och blev invald i styrelsen.
Tackar jag för, och nu ska det till förändring i denna stad.

Årsmötet flyttades från den 16e mars till den 2 april, kallelsen gick ut igår alltså 14 dagar innan mötet, precis enligt stadgarna.
Så är du medlem i muf eller vill bli det se till att bli det innan den 2 april så du kan komma till årsmötet och stödja den kommande styrelsen.

Vill rikta lite extra tack till några i muf och i moderaterna för ert stora stöd genom dessa tider. Lär mig lite efter varje dag att bli mindre känslomässigt engagerad, väldigt svårt när man som person alltid varit det. Det handlar mest om att inte ta något personligt, det jag gör politiskt är bara en roll, dom som inte gillar mig för det pga av mina politiska åsikter inte för att jag dricker kaffe till frukost..
Oavsett hur ledsen eller arg man blir över något så måste man bita sig i läppen och fokusera framåt, skaka av sig dom dåliga energierna och framför allt inte visa oss svaga inför våra väljare.
Oavsett hur det ser ut inom partiet så måste vi utstråla sammanhållning, engagemang, att vi är till för väljarna!

Avslutar nog dagens inlägg där..

Må bäst!

Felicia

Av Felicia Åström - 5 mars 2014 12:56

Hej!

Anledningen till att bloggen näst intill stått still är för att det har varit lugnt den senaste veckan på MUF Oskarshamn fronten. Eller nu lät det som om att vi inte gör nått men det gör vi men det är inget roligt att läsa om ;) haha

Men imorgon har ni möjlighet att träffa några mufare från Oskarshamn, Kalmar & Högsby på Oscarsgymnasiet. Vi kommer stå där mellan 10-14 och värva medlemmar, svara på frågor för den som har. Är du redan medlem får du gärna komma fram och visa upp dig.
Där av rubriken, alla ni, gamla som nya medlemmar behövs med oss. Tillsammans är vi starka!
Känns det inte rätt att komma fram så träffar jag gärna dig som känner att man behöver lite mer tid någon annan dag.

Över till moderaterna..
I torsdags förra veckan släpptes listan på de 21 namnen som är oplacerade, och imorgon ska dom få varsin plats. Jag är en utav de där 21 namnen som ska få framföra ett anförande, och jag skulle ljuga om jag sa att jag inte var nervös..
Inte så nervös över själv anförandet utan mer på utfrågningen. Har analyserat min text och kan inte hitta nått som jag känner att jag inte kan få en fråga om som jag inte kan svara på.. Ska be några högre själar kolla på den oxå.
Sen har jag valt ett ämne som ligger mig varmt om hjärtat, och det måste man nog iaf som ny.
Har Måns (DO) och vviks MUF ordförande Elin i publiken och det känns super skönt!
Känner på mig att morgondagen kommer bli riktigt awesome samt att jag blir hela 19 år imorgon! Känns också sjukt, sa senast till mamma imorse att förra året kunde jag knappt sova veckan innan jag skulle fylla 18 men nu känns det lite som vilken dag som helst. Låter kanske lite gammalt men det känns inte nått speciellt liksom att bli ett år äldre. 20 är väl typ mitt mål sen lär det väl bara vissla till så är man 35 ;)
Får nog en av de finaste födelsedagspresent iallafall, invald i moderaternas styrelse i Oskarshamn och topp 21 på vallistan ;)

Nu ska jag förbi expen i Kalmar sen är det skola några timmar.

Hoppas vi ses imorgon!

Kram

Felicia

Presentation


Välkommen till Felicia Åströms blogg.

Här kommer jag skriva om uppstarten av MUF i Oskarshamn som gick av stapel i början av 2014. I Mars är det årsmöte och en styrelse skall väljas.

Under "länkar" hittar du bl.n medlemsansökan till MUF.

Mail:

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards