fffeliciiaa

Alla inlägg under april 2013

Av Felicia Åström - 29 april 2013 21:00

Hej alla ni.

Hoppas ni hade hft en bra måndag. Det har jag iallfall haft. Hade en lektion bara så Pernilla & jag drog en fika på Baronens underbara fika Nilssons café. Så mysigt och gott!
Åkte med Eric hem från Kalmar. Sen övningskörde vi nån timma sen var det dags att hämta lilla Lovisa i skolan. 


Svängde förbi Melinda på jobbet i mås innan jag kom hem till stan. Saknar henne så. Men det känns skönt att vara kollegor nu.


Väl hemma fick jag lägga mig och sova för hade sån huvudvärk och magsmärtor så fick sova 3,5h. Välbehövligt. Lagade middag till mig och Lovisa. Fick bli kyckling och potatis i ungen oskalad med havssalt, SÅ GOTT! Överträffade nog mig lite själv ikväll.


Charleene messade för en stund sen och frågade om jag ville jobba åt henne imon kväll och det kan jag frågan är bara ifall jag kan ta mig hem sen efter stäning, men jag tror nog min kära mamma kan hämta mig.
Ska bli kul att få jobba en vardag, man e ju så van att jobba helgerna nu.


Ska ta mig en dusch och mysa ner mig i soffan :) pöss

Av Felicia Åström - 29 april 2013 06:59

Då var set måndagsmorgon igen. Veckorna bar springer iväg! Snart är det midsommar.
Hur ska ni fira eran midsommar?
Öland? Gotland? Halmstad?
Själv åker jag nog på oh jobbe. Men det gör mig inget har jobbat de senaste 4 åren på midsommar så jag är liksom van.
Gutt betalt oxå.
Jaha veckan som kommer är fullspäckad som vanligt.
Idag är det att trampa teorin. Kanske fixa isabelles hår.
Imon festa eftersom det är Valborg.
Onsdag jobba 11-16
Torsdag Gina Tricot 9-16 sen vidare till mås för personalmöte på OKQ8.
Fredag Gina 9-17 sen ladda upp en att öppna på jobbet 8-15 sen är det rugby och då kommer Pernilla upp till ohamn :)

Hittade inte mina hörlurar idag så jag får väl sitta oh terra någon. Ska försöka få tag i min kusin Melinda.

Ha en bra dag! Pöss

Av Felicia Åström - 26 april 2013 07:56

Ja. Gud vad kul vi hade igår på informationskvällen för de nya åk 1 som kommer till hösten. Längtar till insparken då de ska testas ;)
Under rundvandringen som helt oplanerad blev det mycket skratt, många hade självklart hört ryckterna om D-plan och vilorummet så vi kunde ju inte undgå att inte krydda till dig lite extra. Haha
Pernilla och jag utvärderade kvällen och konstaterade att de blir nog 2 handelsklasser nästa år ;)

Sitter nu i bussen påväg till Gina. Kl.11 kommer Agneta ( min lärare ) så då kommer domen!

Idag bär jag en transperant blus från Gina ( minnie sleeveless shirt ) 199,- finns i 3 andra färger. Sen mina favorit jeans ( kristien ) 499.- oxå från Gina.

Ps. Rean på Gina är nu sänkt ännu mera! Vi ses

Pöss

Av Felicia Åström - 24 april 2013 23:15

Alltid när man måste sova så kan man inte.. Inatt beror det kanske på att en viss person pratar i telefon, öppnar balkong dörren osv. och nej det är inte min lilla syster.
För hon ska vara tyst när vi andra ska sova men den gäller tydligen inte alla i huset. Det ska man komma ihåg!

Ja. Tillbaka till Gina Tricot imon. Underbart är ordet! Ska bli skönt att slippa staggskorridorer för en dag, senare på kvällen är det dags att träffa alla nya åk 1. Trevligt! Lite nervöst är det ju alltid med nya ansiktet osv, men har Nathalie, Joakim och såklart min bästa vän Pernilla med mig så det kommer blir så bra så.

På fredag är det Gina dag igen. Ska ha utvecklingssamtal med min handledare Lisa ( hennes blogg ligger mina länkar ) och min lärare. Ska bli intressant och se vad Lisa egentligen tycker om mig ;) nä, känns som att jag vet ungefär vad som kommer sägas. Oftast om det är några problem löser man det direkt.
Får förhoppningsvis gå hem redan vid 3 på fredag eftersom jag ska vara i skolan imonkväll till iallafall 20.00 så min lärare sa att jag fick dra av den tiden vi är i skolan på vår praktik. Skönt att komma hem tidigare till stan en fredag. Ska ta oh fixa mina naglar oxå. Sen på lördag är det 6 år sen min moster öppnade sin blomster butik så då ska jag jobba där, senare på kvällen där det av min figeholm för lite festligheter. Var ett tag sen, alltid lika trevligt :)

Köpt lite nytt till mitt sovrum. Förvaringsboxen (bild 1) och klockan (bild 2) blev riktigt nöjd!

Så nu ger jag John blund en chans till ;) natti!

Av Felicia Åström - 23 april 2013 10:39

Jaha, hej kära ni.
sitter i skolan och har näthandels lektion. Inte riktigt min favorit lektion så jag tänkte att jag kan ju ägna lite tid åt er istället.


Gårdagen var bara bra. Var ute och sprang ca.8 km + "trx" träning, man använder bara sin egna vikt som vikter när man kör olika styrkespass.


Kom till första lektionen idag då det var idrott och då hade vi konditionspass, konstant i 60 min. Vi e helt slut..

Var lagom skönt att ställa sig i duschen sen. Men det känndes skönt att få ge allt, det är nu dags att få igång kroppen och jag lär väl få känna va det imon. Men då är det promenad som gäller. Tänkte köra varannan dag löpning, varannan promenad.

Vi får väl se hur länge det håller i sig.. 

 


Ett litet sött collage på mig och min fina vän Pernilla. Vi är totalt slut efter passet med Martina idag! Men Pernilla får ju träningsvärk av att spela lasergame i 30 min så, hon lär inte kunna röra sig imon;) hahaha



puss, vi hörs senare!

Av Felicia Åström - 22 april 2013 07:41

I helgen har jag märkt hur fort "turen" / "lyckan" kan gå förbi en. Lördagen gick allt kalas, hann städa ordentligt innan kl.22 så efter kl.22 låste jag alla skåpen etc. räknade kassan och den stämde så det vara bara att åka hem.
Söndagen började bra. Men slutade i kaos. Ni vet dessa "bonus" checkar som man kan få typ hm. Sånna har vi från ok skickat ut till våra kunder med återbäring. Så igår kom väldigt många och skulle ta ut eller handla med dem. Som tur var visste jag hur man gjorde när man bara skulle hämta ut pengarna, värre blev det när de skulle betala med den. Slog in den på checkar och där är det kaos. Checkar på vårt kassa system är bankcheckar men som tur var kunde challe lösa det. Ringade vår support och de hade aldrig varit med om detta problem.. Yo! Så igår satt jag bara och väntade på att chefen skulle ringa och avskeda mig, nä skämt O sido. Men jag hade en riktig ångest.
Men men, nu gör jag aldrig om det igen och jag har även lärt mig att hellre ringa en gång för mycket.

Bär min nya jeansväst idag!
Pöss

Av Felicia Åström - 19 april 2013 08:38

Gud så underbart väder det är.. Vill ju bara ha mer utav det.
Sitter nu i bussen påväg ner till Kalmar för 7 föreläsningar. Ja jag kommer vara trött ikväll. Men det ska bli riktigt intressant.

Dagens
Moa top 149.-
Kristien jeans 499,-

Hörs sen

Av Felicia Åström - 18 april 2013 21:11

Ja, idag var det praktikdags igen hos bästa tjejerna på Gina. Trivs så sjukt bra hos dem, och man känner sig som en i gänget nu efter 12 veckor.. Helt sjukt, 12 hela veckor har gått sen jag började. Tiden har gått så fort. :) får se om det bara blir detta halv år eller om jag stannar kvar. Vill båda.. Tur att man inte behöver välja nu.

Imorgon ska vi lyssna på Unga företagare (UF) ska bli intressant. Efter det sticker jag till Gina & göra några timmar där.
Hemma ska det premiärgrillas med syskonen med respektive.
Jobbar lördagskvällen och söndag morgon sen är det måndag igen.

Mina kläder från Gina kom idag. Den helvita finns inte i butik, utan bara beställningsvara.
Moa top 149,-
Nelly typ 79,- nersänkt!
Jeansväst 399,- fick den på köpet när jag beställde. Hade inte en aning om det, men att få en jeansväst tackar man ju inte nej till. Har tittat på den och just love it.
Ginatricots beställnings avdelning är tankeläsare ;) haha

Puss

Presentation


Välkommen till Felicia Åströms blogg.

Här kommer jag skriva om uppstarten av MUF i Oskarshamn som gick av stapel i början av 2014. I Mars är det årsmöte och en styrelse skall väljas.

Under "länkar" hittar du bl.n medlemsansökan till MUF.

Mail:

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16 17 18 19
20
21
22 23 24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards